Hjemkomst!

Dagens trette øyeblikksbilde, hehe.

God morgen! I dag stod jeg opp klokka 8:00 - til tross for at jeg har fri og ferie nå - og jeg merker jeg er trett. Saken er at jeg skal på jobb i morgen og da må jeg opp klokka 6, så det er godt å forberede seg litt, hehe. Nå er jeg akkurat kommet hjem i vinterferie! Jeg kom hjem i går, og jeg hadde faktisk en så god dag da! Jeg tenkte derfor å dele de gode opplevelsene mine med dere.

Vi hadde linjefagstimer frem til lunsj i går, og vi brukte disse timene til å se på konserten vi lagde dagen før, altså på torsdagen. Denne huskonserten var litt spesiell i forhold til de andre vi har hatt tidligere, fordi denne gangen hadde vi med oss et 'live band'! Vi skal nemlig på turné til Sørlandet rett etter vi har kommet tilbake på skolen, og vi har med oss et band! Dettekommer til å bli helt utrolig BRA, spennende og moro - jeg gleder meg masse! Anyway; vi så altså igjennom videoopptaket som var tatt av oss på konserten. Jeg synger sangen "Shine" (egentlig av artisten Raze, men jeg bruker 'Soul Children'-versjonen). Jeg fikk en ganske god følelse av låten min rett etter konserten, men da jeg så meg selv om igjen ble jeg ganske skuffet over min egen prestasjon. Likevel vet jeg at lydkvaliteten ikke er helt på topp i videoformat, så jeg prøver å holde både motet og håpet oppe. Dessuten er de andre sangene på repertoaret helt fantastisk bra (vi har fått veldig mye creds for turnésangene våre!), så hvis ikke jeg helt klarer min sang, veier de andre sangene mer enn nok opp for min sang!

Oslo Soul Children!

Etter lunsj var tiden inne for å vende ansiktet hjem igjen. Jeg tok tog fra Fredrikstad til Oslo sammen med Karoline og Tone Charlotte, og det var utrolig koselig! Da jeg kom på Oslo S hadde jeg planlagt å møte Hanna Serine, og det var så godt å se henne igjen! Hun skulle til Bergen, men vi rakk å være sammen i en halvtime før flytoget hennes gikk. Halvtimen gikk til å oppdatere hverandre litt på hver vår side av hverdagslivet før hun måtte stikke. Hanna Serine er ei så nydelig jente, og det gleder meg å være sammen med henne! Vi skulle prøve å få til å møtes senere også, så dette blir forhåpentligvis ikke den siste gangen jeg ser henne, hehe.

Hanna Serine og meg. Karolines bilde.

Bussen min hjem igjen gikk ikke før om en time etter at Hanna Serine og jeg skilte våre veier, så jeg stakk innom butikken. Jeg hadde nemlig så innmari lyst på påskeegg! Egentlig er jeg av dem som ikke liker å kjøpe høytidspodukter (julesjokolade, påskeegg, etc.) når de kommer ut i butikkene lenge før selve høytiden, men akkurat denne gangen følte jeg at jeg fortjente å skeie ut. Det er ferie, og i tillegg spiser jeg nesten ikke godteri på skolen. Jeg kom inn i butikken, og jeg gledet meg virkelig til å kjøpe mye usunt som jeg skulle kose meg med, haha! Jeg kjøpte meg en iste - for en all-tids vannflaske-kjøper, er det faktisk en stor utskeielse å kjøpe en flaske med iste (drikker jo ikke brus heller)! - før jeg tenkte å finne påskeeggene. Men selvfølgelig, til min enorme skuffelse, solgte de ikke påskeegg - det overrasket meg nesten hvor skuffet jeg ble, haha! Jeg kjøpte meg en premium sjokolade som jeg syns er god og stakk bort til bussterminalen. Her møtte jeg min skjønne Tone Charlotte igjen; vi skulle nemlig ta buss til ganske samtidig tid, så vi ventet den siste tiden sammen. Jeg er så glad for at jeg har blitt kjent med Tone Charlotte! Sammen med henne går praten om alt og ingenting, og jeg trives så godt i hennes selskap. Etter hvert kom tiden hvor vi måtte gå til hver vår buss, og herifra gikk reisen videre hjemover alene. Likevel ble jeg ikke helt alene; jeg hadde nemlig Analin på tråden nesten gjennom hele bussturen, og det var så utrolig godt å prate med henne! Vi snakket sammen i 1 time og 40 minutter, og det var så koselig å høre stemmen hennes igjen.

Selv om jeg ikke fikk kjøpt meg påskeeggene da jeg var på Oslo S, kjøpte mamma 
det til meg da vi var i butikken, så jeg fikk kost meg med det likevel, hehe.

En halvtime etter rutetid kom jeg endelig av på min holdeplass hvor foreldrene mine ventet meg. Pappa møtte meg med en god klem før han tok kofferten min, mens mamma ga meg en god klem da jeg kom inn i bilen. Det var så godt å se dem igjen! Under den siste lille delen av turen hjem gikk, som vanlig, praten i ett sett om hva som var nytt siden forrige gang vi hadde pratet. Det var herlig! 

Vi kom inn husdøren da klokka hadde passert 18 etter min mest sosiale hjemreise EVER, og det var en liten time igjen før det var øvelse med Heggen Gospel; koret jeg har vært en (mer eller mindre) del av i over sju år nå. Jeg stakk bort til Iselin og spurte om hun skulle være med. Hvor koselig var det ikke å se igjen naboene også!! Jeg rakk en liten prat før jeg måtte skynde meg hjem for å spise middag; jeg fikk nemlig lov til å sitte på med dem til gospeløvelsen, og vi skulle dra om bare noen få minutter!

Så var det tid for øvelse med Heggen Gospel! Og det var så mange jeg kjente som var der!! Siden jeg er 'gammel', visste jeg ikke hvor mange som jeg kjenner som var med lenger, men det var faktisk overraskende mange! Kveldens høydepunkt må ha vært å se igjen Arild; den lokale kateketen. For en mann, det går ikke an å IKKE like ham! Jeg tror alle ungdommene i hele Modum ser opp til dette fantastiske mennesket - virkelig! Ikke bare er han så god, morsom og klok så det holder, men i tillegg er alt han gjør for ungdommene her i bygda virkelig av betydning og verdifullt. Ellers møtte jeg også Simen, Jagoda, Marita, Vidar, Hanna, Lina, Kenneth, Tobias, Nora, Pia, Vegard, Sondre, Birk og en bunch av andre fantastiske ungdommer! For en varm velkomst jeg fikk; alle virket så glade for å se meg igjen! Og med en supersosial og latterfylt kveld fylt mye glede gjennom sang og prating, var dagen blitt så gjennomført bra som den kunne ha blitt - om ikke mer!

Heggen Gospel på Tysklandsturné!

Da vi kom hjem ba jeg Iselin over for en filmkveld. Vi så på filmen Shrek, og det var så artig å se den igjen! Jeg hadde jo ikke sett den på årevis, så jeg merket jeg hadde glemt mye av handlingen. Til tross for at jeg merket jeg var trett allerede før vi satte på filmen, var det så koselig å avslutte denne strålende dagen sammen med Iselin! Det gjorde dagen perfekt.


Så nå har jeg ferie! Likevel vil ferien gå med til en del jobbing og møte med venner, så jeg vet ikke hvor mye fri jeg egentlig vil få. Men sammenliknet med vgs-ferie, blir dette rene Sydenturen, hehe! Neida....joda. Kos dere masse med enten ferie, studentliv eller jobbing! Det skal iallfall jeg gjøre.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!