Bellas røst #2

I dag har jeg hatt litt av noen produktiv dag med tanke på studiotiden! Vi har nemlig, som vanlig i de linjerelaterte onsdagstimene, hatt studio med Leif. Siden stemmen min fortsatt er preget av forkjølelse, fant jeg det lite hensiktsmessig å synge inn noen sanger. Dessuten visste jeg at jeg hadde mange sangprosjekter på gang som måtte mikses, så tiden ville jo bli brukt fornuftig uansett!

Leif hjalp meg med å mikse den første sangen min; "I cried for you". Når jeg skriver 'å mikse' vil det si at vi går direkte inn i selve stemmen og retter på de eventuelle sure tonene vi har sunget (det er faktisk så genialt; gjør man det riktig hører man ikke at man har endret på sangen!). Denne sangen, altså "I cried for you", har jeg jobbet i flere timer med - og da mener jeg bare mye surrete og unødvendig arbeid. Jeg skulle nemlig overføre dette prosjektet (altså sangen min) til pc'en i musikkrommet for å kunne fortsette å mikse på den på fritiden, men prosjektet tålte ikke overføringen. Stemmen min vrengte seg og lå en halv tone under der den egentlig skulle ha vært gjennom hele sangen, så jeg måtte ordne og mikse på den helt fra begynnelsen av, og enda ble jeg fortsatt ikke helt ferdig med den. Heldigvis hadde Leif tatt en back-up av prosjektet i studioet, så jeg kunne begynne fra der jeg slapp forrige gang jeg var i studioet - altså før jeg begynte å jobbe med den i musikkrommet. Som sagt, så gjort, og vi begynte med å høre gjennom sangen. By now var jeg egentlig ganske lei av hele prosjektet; jeg hadde satt meg som et faktum at jeg sang kjempesurt, og at vi derfor måtte bruke masse tid på å mikse den.

Da vi hadde hørt gjennom sangen min sa Leif at han syntes det var bra. Jeg svarte et automatisk 'takk', men jeg klarte ikke å ta det inn til meg. Jeg gadd ikke å dra inn den typiske klisjeen om at 'nei, det syns ikke jeg'. Han sa det sikkert bare fordi han følte han måtte - han er jo lærer og skal motivere oss. Men plutselig fortsetter han med å si at han ikke trodde vi trengte å mikse noe på sangen i det hele tatt! "Jeg syns den er fin som den er. Hvis vi mikser på sangen, kan den miste det livet du har gitt til den.". Gjett om jeg ble overrasket! Han mente faktisk oppriktig at han syntes det var bra! For en utrolig positiv tilbakemelding å få. Det ble til at vi mikset bittelitt på sangen - alt etter mine ønsker og behov; han mente det var unødvendig - og ikke lenge etter ble vi ferdige med sangen min. Jeg ble nesten målløs; både fordi jeg tidligere sikkert hadde brukt flere timer på samme sangen på musikkrommet og så ble vi ferdige på kanskje bare en halvtime i studioet, og fordi Leif mente at jeg hadde sunget så rent og bra at det ikke var nødvendig å mikse på sangen. For min del som ikke har sangtilliten min heelt på topp enda, betydde det veldig mye for meg.

Etter stippemøtet vi har etter lunsj, valgte jeg å stikke til musikkrommet for å mikse på flere av sangprosjektene mine. Nå som motivasjonen var på topp, var det bare å bruke den så lenge den var hos meg, hehe! Jeg rakk faktisk å mikse to sanger ("On My Own" og "Colors of the wind") samt halvveis en annen sang før middag (kom 20 minutter for sent though - tiden på musikkrommet bare løp fra meg, hehe!), og jeg ble strålende fornøyd med hva jeg fikk utrettet i løpet av dagen i dag!

På musikkrommet, klar for miksing!

Hvis du vil høre på sangene mine, har jeg lagt dem ut på soundcloud.com! Du kan høre dem på profilen min her - du trenger forresten ikke å ha en egen profil for å høre på dem:

I Cried For You: https://soundcloud.com/anabelea/i-cried-for-you
On My Own: https://soundcloud.com/anabelea/on-my-own
Colors Of The Wind: https://soundcloud.com/anabelea/colors-of-the-wind

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!