Oppsummering januar 2013.

Woow; jeg fikk over 1000 hits denne måneden - det er ny rekord!

Månedens høydepunkt: Å ha fått et nærmere og sterkere forhold til Gud og Jesus.

Månedens nedtur: Å ikke føle meg god og verdig nok.

Månedens komplimenter:

"Ja, mannen er så god. Han er en Anabel i en mannlig utgave! Sympatisk og opptatt av å gjøre de rette tingene." (Michael Oher i filmen "The Blind Side")

"Det som er så bra med det Anabel gjorde, var at hun ikke røpet det hun var ekspert i. (...) Du kan jo både være på psykiatrien og på gamlehjemmet, du!"

"Du var så flink! Jeg fikk frysninger. Det var konsertens høydepunkt."

"Du var så flink i dag! Alt var så bra! Det du sa....du vet hvordan mange stammer som 'ja..eh...'. Du bare sa det du skulle si, sang så bra og tok hånden frem! Jeg ble kjempestolt av deg! Jeg har aldri vært så stolt av ei venninne før."

"Anabel, du må aldri forandre deg noen gang! Du er den beste romvenninnen jeg har hatt! Ta vare på deg selv. Du er god som gull, Anabel!"

"Anabel hadde slått dere alle sammen tilsammen - og det vet du!" (ligrettospilling)

Månedens ord: Jeg syns Berit hadde et veldig fint morgenord lørdag, den 12.01. Jeg husker dessverre ikke poenget, så jeg må kanskje få spurt Berit om hva det eksakt handlet om, hehe...

Det var en gang en familie som var på stranden da det skjedde et uhell med sønnen. Familien hadde vært litt uoppmerksomme, og sønnen hadde blitt bitt av en 'ett-eller-annet' på beinet. På samme strand var det en mann som så den kinkige situasjonen deres, og mannen der gikk derfor bort til dem og spurte om de trengte hjelp. Familien syntes selv dette var en ydmykende situasjon og sa at de ikke trengte noe hjelp; de visste at de måtte holde sønnens bein i vann. Mannen gikk derfor bort, og familien fortsatte med å hjelpe sønnen sin. Plutselig kommer mannen tilbake med noen ispinner og sier; "i tilfelle dere trenger det" før han vender seg tilbake til sitt seg og sitt eget. I ettertid fikk familien vite at mannen var en lege, og det satte tankene i gang hos dem: Mannen kunne jo bare ha tatt fullstendig over situasjonen og sagt at; "Jeg er lege, jeg vet hva som må gjøres!", men det hadde ydmykt familien på det ytterste. Istedet står han utenfor og hjelper til hvis vi trenger det.

.....så husker jeg altså dessverre ikke poenget. Men jeg husker at jeg syntes budskapet var veldig bra!

Månedens bibelvers: Jeg har jo begynt å lese i Bibelen, og jeg får 'utdelt' en daglig dose hver dag (slik at jeg i løpet av ett år har lest meg igjennom hele Bibelen!). Derfor tenkte jeg å ha et nytt punkt hvor det står hvilket vers/historie jeg liker best fra hver måned:

Denne måneden vil jeg fremheve historien der Abraham ber for Sodoma og Gomorra; i 1.mos 18,16-33 (jeg skriver ikke ned teksten siden det var så mye). Jeg husker at da jeg leste denne historien, ble jeg veldig overrasket. Her sier Abraham stadig "mot" Herren, den allmektige, for å kunne ta vare på de rettferdige og gode menneskene. Herren lytter alltid til det Abraham sier, og retter seg etter hans ord. Det syntes jeg var så stort å lese. At Abraham dristet seg til å tale til Herren som er mye større enn han selv - og at Herren også hører på ham. Jeg syns dette nesten ble litt forbilledlig; jeg tenker alltid at slike 'autoritære' mennesker har rett, uansett hva de sier, og at jeg må rette meg deretter. Men mine meninger kan jo også være viktige og betydningsfulle! Jeg så nesten litt opp til Abrahams opptreden i denne teksten - kanskje jeg selv også kan dra lærdom av dette?

Jeg har dilla på: Les Misérables!!

Månedens mest spilte låt: Sangene fra "Les Misérables"!

Månedens mest leste blogginnlegg: "Reunion med Haugetun FHS 11/12!" og "Trondheimstur".

Månedens bilde (velger to bilder denne måneden, jeg!):

Min fantastiske roomie Malin og meg på nyttårsballet på Haugetun! Malin er ei så nydelig og skjønn jente, og hun er alltid så god med meg. Jeg er blitt så utrolig glad i henne, og jeg føler meg utrolig heldig som kan ha æren av å være hennes romvenninne.

Reunion med fjorårets elever!! For en utrolig koselig
sammenkomst. Det var så BRA å se dem igjen!

- Bella.

Kommentarer

  1. Hahaha, "...... så husker jeg altså dessverre ikke poenget"!!!

    SvarSlett
  2. Jeg må få spurt Berit om poenget - jeg skjønner det ser ganske merkelig ut slik som det står nå, hehe:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!