Hva er lungebetennelse?

Jeg kjenner jeg allerede er på bedringens vei, takket være penicillin-kuren jeg går på! Utrolig deilig, altså. Men jeg har fremdeles hodepine, jeg takler ikke hverdagens lyder og støy, og jeg har problemer med å puste dypt inn uten å måtte hoste eller få vondt i sidene på brystkassen. Lungebetennelsen gjaldt uheldigvis begge lungene mine.

Da jeg sjekket nettet i går fant jeg ut hva "lungebetennelse" var for noe. Der fant jeg mye som stemte med meg, blant annet:

"De fleste får plagsom hoste, feber og tyngre pust enn vanlig. Sting eller smerter i brystet er også vanlig. Ubehaget sitter gjerne på siden av brytkassa eller bak i ryggen, og blir ofte verre når du hoster eller hvis du trekker pusten dypt. Hodepine er også vanlig."
http://www.lommelegen.no/321034/lungebetennelse

Videre har jeg satt meg noen nye spørsmål som jeg trenger å få svar på:
* Når kan jeg begynne å trene igjen?
* Jeg skal synge i kirken til mandag. Vil jeg klare det?

Hvis du kan hjelpe meg, ville jeg vært deg svært takknemlig!

Jeg har ikke med noen bilder i dette innlegget heller. Jeg ser seriøst ikke ut i måneskinn, og det er ikke så mye mer som skjer her, bortsett fra at jeg prøver å regne så mye matte som jeg orker, drikke så mye som jeg klarer, og ta piller så ofte som jeg husker (til et gunstig antall hver dag, selvfølgelig, hehe...)

Ta vare på deg selv!
~ Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!