Jeg snører min sekk, jeg spenner mine ski...

Noen som kjenner igjen den vakre sangen til Margrethe Munthe? :)

I morgen skal jeg på 3-dagers skitur til Norefjell med idrettsklassen! Tidligere har jeg gruet meg, men nå tror jeg faktisk dette kan bli en kjempetur! Vi er en herlig klasse med supre lærere, og ironisk nok misliker nesten alle i klassen å gå på ski, så jeg er jo ikke alene, hehe!

Vi starter dagen med å gå 16 km på ski før vi ankommer basen på Høgevarde. Ettersom det jeg kan huske, er det ikke noe annet som står på programmet, så da blir det vel bare relaxing på hytta.

Dagen etter skal vi lære om snøskred og å lage snøhule. Vi skal også drive med forskjellige aktiviteter ved basen, for å få dagen til å gå. Dessuten bestemte lærerne seg for å føre elevsamtaler denne dagen, noe som for så vidt var veldig smart - da slipper vi å bruke skoletimer på dette.

Denne kvelden skal de som ville frivillig ligge ute. Til tross for at vi er en idrettsklasse, var det veldig få som valgte det. Derimot; Analin, en annen gutt og jeg har i alle fall tenkt til å prøve. Analin og jeg skal ligge i telt, mens han vurderte faktisk å ligge under åpen himmel. Flate, for en barsking, altså! Dette kommer nok til å bli ganske kaldt, men jeg har med varme klær og en god sovepose, så jeg satser på at det vil gå bra. Dessuten er dette en god oppvarming til neste år når klassen skal ligge i snøhule; da MÅ alle ligge ute, og det er ingen mulighet for å komme inn i en varm hytte. Dessuten koster det noe å ligge inne i hytta, så det blir jo billigere for oss (så lenge vi ikke feiger ut).

Onsdagen, den siste dagen der oppe, skjer det ikke noe annet enn at vi pakker ned sakene våre og drar etter en forhåpentligvis flott tur. Vel hjemme blir det maks øving til fredagen halvdags franskprøve, mandagens halvdags matteprøve og tirsdagens geografiprøve. Snakker vi mye stress og lite søvn? - Ja, det tror jeg.

I dag tidlig la jeg også merke til noe ufattelig kjipt. Jeg fikk nemlig det som jenter får hver måned. Jeg mener; det kunne ikke ha vært dårligere timing! Jaja, jeg får prøve å se positivt på det - det er i alle fall utetoalett der oppe....

Jeg ønsker deg en flott uke!
~ Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!