Semesterets første undervisningsuke!

Denne uken hadde vi vår første undervisningsuke, og det var utrolig fint! Vi gjennomgikk mange interessante teologiske temaer - oftest temaer som jeg ikke visste at jeg ikke visste noe om fra før av! Det er mye å prosessere, merker jeg, og jeg må nok få pensum litt mer under huden før jeg kan gjengi det vi har gjennomgått, men herlighet, hvor spennende det er å være i gang!

De første to undervisningsdagene varte til klokken 18 (!), men det var mye fordi jeg var i gruppen som skulle holde den første morgenbønnen for klassen. Vi trengte derfor å forberede oss til dette, samt skrive et refleksjonsnotat om hvordan vi syntes det gikk. Det var gøy-skummelt, og jeg ble vel egentlig ganske fornøyd med gruppas innsats til at vi var førstegruppe ut i ilden!

Dette var likevel en spennende utfordring! Jeg fikk i oppdrag 
blant annet å lese dagens tekst. Det gikk vel egentlig ganske greit.

Så har jeg endelig fått knotet meg frem til å finne meg en plass til fordypningspraksis i mars! For et styr det har vært. Jeg har kontaktet så mange institusjoner, mennesker og organisasjoner og tatt telefoner hit og dit, men jammen er ikke studenter særlig attraktive på praksismarkedet nå i denne pandemien. Men etter å ha brukt omtrent hver matpause, friminutt i undervisningen eller fritid på kveldstid på telefonsamtaler og mailer denne uken, har jeg endelig blitt tatt inn i varmen hos gatepresten knyttet til Domkirken. For en velsignelse og som jeg er spent på dette! Takk, kjære Gud, for at du har hørt mine bønner og hjulpet meg i denne prosessen!

Nå venter arbeidshelg på meg, og i løpet av de neste sju dagene skal jeg jobbe seks av dem. Jeg skulle egentlig jobbe i kveld, men ble ringt opp på mandag da det var krise på jobb, og måtte jobbe mandag kveld istedenfor. Litt kjipt da jeg hadde sett for meg å bruke hele mandagen på å gjøre studiearbeid og forberede meg til undervisningen, men nå merker jeg hvor godt det er å slippe kveldsvakten i kveld etter en lang undervisningsuke. Så fikk jeg med meg at den første sykepleieren på jobben har blitt koronavaksinert denne uken, så om jeg er heldig får jeg også vaksine i løpet av neste uke!

Var nok litt frustrert da dette bildet ble sendt, men nå
merker jeg hvor godt det er å ha fredagskvelden fri!

Så er et nytt semester sparket i gang. Jeg synes vi har så gode og engasjerende forelesere, og jeg merker jeg allerede ser opp til dem og deres kunnskap. Dette er et semester som jeg føler meg privilegert å være en del av, og jeg håper jeg klarer å legge inn en god innsats slik at jeg får mest mulig utbytte av dette semesteret.

Øyeblikksbilde.

Alt godt og god helg, kjære verden!
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!