Min første jobb som ferdigutdannet sykepleier!

Hurra, hurra, hurra! Jeg har fått meg en jobb i sommer - min første jobb som ferdigutdannet sykepleier! 

Øyeblikksbilde.

For tre uker siden sendte jeg ut en søknad til to jobber som virket interessante. Det skulle ikke mer enn et par dager til før jeg fikk svar - og til min store overraskelse ble jeg innkalt til intervju på begge sykehusene! Jeg var utrolig spent og nervøs på det første intervjuet - dette ville jo bli mitt første ordentlige jobbintervju, og Oddo og jeg hadde gått igjennom spørsmål som kunne dukke opp på slike intervjuer. Jeg, som ikke er god på selvskryt, måtte gjøre mitt beste for å selge meg selv. Det var så mye vanskeligere enn jeg hadde trodd. Men intervjudagen kom, og det var jo ingenting jeg skulle ha vært nervøs for! Der var utrolig hyggelige intervjuere som la til rette for en hyggelig samtale, og spørsmålene gikk kun på hvem var jeg og hva jeg hadde gjort i løpet av livet mitt. Dette var jo ikke noe vanskelig å svare på, og jeg snakket ut om MOT, idrettslinjen, skolen, fritidssysler og fremtidsplaner. Underveis i intervjuet sa til og med ei av dem: "Jeg skulle ønske jeg kunne ha tatt kopi av karakterene dine hjem til sønnen min og vist ham at det faktisk ikke er umulig!" Karakterene mine fra grunnskolen ligger kun på 5'ere og 6'ere, noe jeg er veldig fornøyd med, hehe. Så utrolig stas og koselig! Det var visstnok 45 søkere til stillingen, og 10 hadde blitt innkalt til intervju, deriblant meg! De sa at hvis det var aktuelt, ville de ringe meg uken etter, og jeg gikk hjem med en god følelse etter å ha utført mitt første ordentlige jobbintervju!

Dagen etter var det tid for intervju nr. 2 på Diakonhjemmet sykehus. Det var på samme sted hvor jeg var utplassert i fjor høst, og det var hyggelig at både sykepleierne og intervjuerne kjente meg igjen. Intervjuet her gikk også fint. 20 minutter etter at intervjuet endte, ringte Diakonhjemmet meg igjen og sa at de tilbød meg jobben!! Fy flate, det er så skikkelig stas! 

Jeg fikk betenkningstid frem til i forrige uke om jeg ville ta jobben på Diakonhjemmet sykehus eller ikke, så jeg tenkte jeg ville vente om jeg fikk svar fra den andre plassen før jeg tok en endelig beslutning. Likevel, i løpet av forrige uke tenkte jeg nøye frem og tilbake, og jeg endte opp med å ønske jobben på Diakonhjemmet sykehus uavhengig av svar fra den andre plassen. Jeg ringte tilbake til Diakonhjemmet og takket ja til stillingen. Utrolig spennende! De var glade for beslutningen min, og jeg fikk litt praktisk informasjon over telefon. Dette blir min første sommer hvor jeg ikke kan dra hjem til gården med familien samlet, men jeg regner med at jeg kan ta meg hjemtur en helg nå og da. STEIKE, jeg blir voksen!! Herlighet, dette er så spennende!

Det er alt jeg skriver for i dag. Jeg beklager lite skriving i det siste, det har vært travle tider for Bella. Flate, hvor deilig det skal bli med påskeferie som jeg føler jeg virkelig har fortjent!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!