Hva betyr kristendommen for deg?

Haha! Jeg fikk nettopp en mail om "Barns svar på kristendomsprøver", og jeg legger frem noen av høydepunktene her:

"Det er presten som bestemmer når man skal graves ned. Han sender noen på gamlehjem, og så graver han ned dem som blir til overs"

"Når noen dør, blir de lagt ned i jorda, og så sier presten: 'Av jord er du kommet og der skal du bli.' Så tømmer han enda en bøtte jord i hodet på deg."

"Når man gifter seg, gir man hverandre et taushetsløfte. Hvis man ikke holder det, blir man skilt, og da må man dele på lamper og knivene, og som regel blir man ikke enige om hvem som skal ha barna. De som ikke blir enige om det, må gå til børsmegler. Han bestemmer at den ene skal ha barna, så får den andre et spisebord ekstra."

Hva er egentlig kristendommen? Hva betyr denne religionen?

Jeg har hatt en del om kristendommen i mange fag, og det var spesielt i middelalderen denne religionen var... ehm... populær (kanskje ikke merkelig, i og med det var her den hadde sitt utspring). Her fortelles det at kristendommen tvang folk til å være kristne, og straffet de som ikke var det. Det fantes korstog som brakte med seg mye krig og dødsfall. Det fantes flagellanter som pinte seg selv for å formilde Gud for deres og andre menneskers synder. Det har heldigvis blitt bedre nå enn det var på denne tiden, men hvorfor skjedde dette?

Jeg er selv en kristen person, og trives veldig. Jeg ber en bønn til Gud minst en gang hver dag (om kvelden når jeg ligger i senga, men også i andre tilfeller) der jeg ber for noen, ber for at det vil gå bra på 'neste matteprøve', takker Ham for noe godt som har hendt, ber Ham om tilgivelse, eller bare at jeg vil ha noen å prate med. Jeg sier ikke at jeg tror på alt som står i Bibelen (har ikke lest alt som står i den heller) eller at jeg går i kirken hver søndag. Jeg er bare veldig glad i å ha en som Gud å fortelle alt til. Det føles så trygt å ha en høyere makt enn seg selv å henvende seg til når du ikke har det så bra, eller at du trenger noen å prate med.

Alle dem som tok imot ham, dem gav han rett til å være Guds barn.


Hva tror du? Hva er ditt syn på kristendommen?
Hva betyr egentlig kristendommen for deg?

Ha fortsatt en god kveld, hehe...
~ Bella


"God is a good worker but loves to be helped"

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!