Dagsfestival på Gulsrud Leirsted!

Lørdagen som var, var det dagsfestival på Gulsrud Leirsted! Gulsrud Leirsted!! Barndomshjemmet mitt er jo nabo til dette stedet! Veel, det er egentlig en kilometer i avstand mellom leirstedet og barndomshjemmet mitt, men når man bor så avsidesliggende som vi gjør, har jeg blitt vant til at mitt nabolag går i en kilometer i omkrets. Dette var så skikkelig stas! For én gangs skyld var jeg den som hadde kortest reisevei! Jeg kunne til og med gå dit! Dette var så uendelig stort for meg!

Gulsrud Leirsted!

Det første vi ville få med oss var Mamas Garden som begynte kl. 14:00. Oddo og jeg fikk ikke rotet oss ut av huset før kl. 13:47, men ankom Gulsrud Leirsted kl. 14:03. I skråningen ovenfor leirstedet hadde det samlet seg en rekke folk med blant andre biskop Per Arne Dahl i spissen. De var midt i sangen "Jeg vil gi deg, o Herre, min lovsang", så jeg slang meg med på resten av sangen. Mot slutten av sangen fikk jeg blikkontakt med Per Arne, og han smilte svakt og nikket til meg. Jeg smilte og nikket tilbake. Så hyggelig, jeg ble så glad for at han fortsatt husket meg! Per Arne Dahl er nemlig faren til Tobias, en som gikk i barne- og ungdomsskoleklassen min, og jeg regner med at han husker meg best som fotballspiller siden jeg ofte spilte på lag med Tobias da vi ikke hadde rene jentelag enda. For en nydelig tid. Jeg hadde håpet å prate med både ham og Runar, prest i Modum som også stod der oppe sammen med Per Arne, men de hadde flere andre å prate med. Jeg så etter hvert min sjanse fly av gårde og fortsatte videre ned mot leirstedet.

Mamas Garden var i gang med sound check, så jeg skjønte vi hadde god tid fortsatt. Oddo og jeg utforsket uteområdene så lenge, og det var virkelig mange flotte aktiviteter for barna! Jeg hadde nesten hatt lyst til å prøve noen av dem selv, haha! Men jeg lot fristelsen min komme småbarna til gode. Plutselig var Mamas Garden klare, og Oddo og jeg fant oss en krakk litt fremme og på siden. Fy flate, så deilig musikk de lagde! Så nydelige stemmer som harmonerte godt sammen. Oddo og jeg ble enige om at vi måtte dra på en konsert med dem senere!

Rett før Gnist skulle på scenen, kom Nina-Jeanette, ei i koret, bort til meg og ga meg en klem! "Så hyggelig å se deg her!", innledet hun. Jeg smilte og sa at jeg hadde jo kommet for å høre på dem. Gnist har hatt andre opptredener her i Modum som jeg ikke har fått kommet på, så jeg hadde jo gledet meg til å høre dem. Nina-Jeanette virket oppriktig glad for denne beskjeden. Hun spurte om jeg kunne ta vare på vesken hennes mens hun sang, noe jeg selvfølgelig ikke hadde noe imot. Gnist fikk scenen i en halvtime og fikk sunget mange flotte gospelsanger. Nina-Jeanette skinte under låten Schackles, og jeg liker hennes stemme så godt! Hennes versjon av "Kom Til Jesus" er virkelig så vakker, og det er de gode minnene med henne og Stian (Modums eks-pianist) jeg tenker på når jeg hører denne sangen.

Deretter var det et lite opphold før Mosaic skulle på scenen. Da ville jeg ta med meg Oddo og vise han rundt på leirstedet. Det var jo her jeg var leder på flere konfirmantleire i mine tenår! Vi entret spisesalen og videre mot spillerommene. Her tok jeg helt av ettersom minnene blusset friskt tilbake i sinnet mitt! Herlighet, jeg løp fra rom til rom som tok meg med mer enn åtte år tilbake i tid! Det var fantastisk! Oddo fant bordtennisbordet og både racket og ball, så det var klart for spilling! Det var lenge siden begge hadde spilt, men som vi moret oss over spillingen! Jeg lo så jeg gråt da jeg på et mirakuløst vis klarte å redde meg inn etter Oddos flere vanskelige baller, haha, det var fantastisk gøy!! Midt under spillingen enser jeg at det kom en fyr mot oss mens vi spilte. "Tor Magnus!?", utbrøt jeg og ga ham en god klem. Så koselig å se ham igjen! Han er far til Gyda, bestevenninnen min fra barneskolen, og et veldig hyggelig menneske. Vi fikk snakket litt sammen før han måtte stikke videre. Så koselig å se så mange kjente folk fra barndommens tider!

Oddo utfordrer til bordtennis-match!

Omsider var det Mosaic sin tur, og de leverte en strålende konsert, som vanlig! Oddo og jeg fikk til vår store glede pratet med Sølve en liten stund etter konserten. Sølve var dirigent for Kor Major da jeg begynte der, og nå blitt dirigent i Mosaic. Det var så koselig å snakke med ham igjen, Sølve er et så godt menneske! På tampen kom også Runar bort til meg og hilste meg med en klem. Runar er altså prest i Modum og han jeg var leder på konfirmantleire med. Åh, hvor gøy vi har hatt det sammen! Jeg fikk oppdatert ham om livet mitt, og han med sitt. Han spurte om hvordan det gikk med Linnie, han hadde fått med seg at hun hadde levert masteren sin. "Ja, hun har levert den, og det gikk så bra! Hun har virkelig jobbet hardt i det siste, så hun har all grunn til å være stolt av seg selv". "Dere er hardtarbeidende begge to, det vet jeg", svarte Runar. Det rørte meg mer enn han kan vite at han inkluderte meg også! Husket på meg også. Jeg er virkelig omringet av mange flotte mennesker i livet mitt.


Mosaic! Her, med Sølve som solist til høyre og Samuel Ljungblahd som gjestevokalist til venstre.

Deretter spaserte Oddo og jeg turen hjem for å rekke middag med mamma og pappa. Det er alltid så godt og verdifullt å komme hjem til mamma, pappa og kattene. Det gir meg påfyll av god energi og hjertevarme av å være hjemme igjen. Takk for en verdifull helg!

Solnedgang fra terrassen fredag kveld.

- Bella.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!