Matlaging på gang!

TO innlegg på én dag?! Det skjer kun når jeg er alene hjemme, haha!

Jeg var altså på joggetur i Frognerparken med fine venninner, og det var utrolig godt! Jeg var veldig spent på om kroppen var klar for det, siden jeg nesten nettopp hadde svømt. Etter svømmeøkten var beina blytunge og jeg var så tappet for energi at jeg trodde aldri jeg ville holde ut en ny treningsøkt. Likevel viste det seg at kroppen klarte å restituere seg innen den tid, og jeg følte meg i toppform da joggeturen startet! Utrolig herlig! Vi jogget 6,5 km på en helt grei tid, og jeg var storfornøyd med økten!

Baneturen var lang og kald, og kulden rakk å finne veien inn til kroppen da jeg gikk av banen. Det skulle jammen bli godt med en god og varm dusj! Da jeg kom hjem, fant jeg ut at jeg kunne begynne å skive opp potetene og sette dem inn i ovnen mens jeg dusjet. Effektivitet, tenkte jeg, og begynte med potetene. Men, er det ikke greit å ta kyllingen inn i ovnen også, så kan du dusje mens alt er i ovnen? kom jeg på, og slik ble planen videre!

Bellas middagstilbredelse:
Jeg hadde ikke oppskrift, men hentet litt materfaring her og litt kreativet der, og la de sammen til denne retten!

1. Selv om jeg hadde tatt ut kyllingfiletene før jeg stakk til Frognerparken, var den fortsatt ikke helt tint enda. Som jeg har lært av min fine mamma, tok jeg ut kyllingen i en pose og la i et varmtvannsbad

2. Deretter begynte jeg å skjære opp potetene i skiver, krydre dem og legge dem i en ildfast form.

3. På denne tiden var allerede kyllingfiletene ferdigtinte, og jeg krydret og stekte dem overfladisk på moderat varme i to minutter på hver side.

4. Så satte jeg kyllingfiletene på den ildfaste formen sammen med potetene og satte dem inn i ovnen på 200 grader i ca 30 min. Jeg fant ut at jeg ville være på kjøkkenet mens formen var i ovnen, så jeg utsatte dusjen og tok oppvasken istedenfor.

5. Halvtimen etter var middagen klar, og jeg kunne spise! Siden jeg dokumenterte hele prosessen, tenkte jeg å la dere ta del i matlagingen min!

2. Potetene i skiver, strødd med maldonsalt, hvitløksfedd, rosmarin, pepper og olje! Satte dem forresten inn i ovnen i noen minutter før kyllingfiletene.

3. Tok først kyllingfiletene i en bolle, krydret til og blandet alt sammen sammen. 
Kyllingkrydder, salt og pepper.

4. Hehe. Med god hjelp fra snaptitterne mine (nærmeste familie + Sunniva), var det Oddo som foreslo 30 minutter. Det var perfekt!

Inn i ovnen på 200 grader i 30 minutter! C'est parfait!

5. Etter at oppvasken var tatt, sjekket jeg kyllingen. Den var klar!

Mmh, deilig! Fant plutselig ut at jeg ikke hadde saus, så jeg blandet litt basilikum i rømmen (Oddos forslag), og det smakte nydelig! Etter to treningsøkter samme dag, merket jeg det skulle bli godt å få noe ordentlig å spise!

Jeg var fornøyd!

Etter å ha spist meg god og mett, tok jeg oppvasken (satte ildfast form i et vannbad så vasker jeg den i morgen) og tok en etterlengtet dusj. Kvelden ble videre brukt til å videosamtale med gode Marianne oppi Molde, og chatte med Sunni og Linnie. Så koselig! Det er jammen meg godt med gode venner, dere!

Ønsker dere en god påskeuke! Lag den fin for deg selv og alle rundt deg!
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!