Anabels åpenbaring #7

I det siste har jeg merket hvor lite overskudd jeg har etter jobb. Jeg ser fortsatt meg selv som nyutdannet, og jeg kjenner hvordan kroppen reagerer på hvor rart det er å jobbe todelt turnus som varer lenger enn en to-måneders praksisperiode. Jeg har mange kveldsvakter, og det blir ofte til at jeg sover lenge om morgenen og får dermed følelsen av at hele dagen er en jobb. Dårlig søvnmønster gjør ikke at energien blir noe bedre i alle fall. Denne uken ville jeg derfor prøve noe nytt. Jeg skulle stå opp tidligere og få noe ut av dagen før kveldsvakt!

Det er jo viktig å ikke gå ut med for store intensjoner og forhåpninger. Hehe. På onsdag lagde jeg meg en god frokost bestående av pannekaker! Mm, skikkelig luksusfrokost! Så fikk jeg også gjort litt etterlengtet husarbeid, og det var utrolig deilig! Det var egentlig det jeg rakk den dagen, men jeg ble veldig fornøyd med mitt lille fremskritt!

I går hadde omsider Oddo jeg dagvakt samtidig, og vi fikk hele torsdagskvelden sammen, hurra! I og med at jeg har arbeidshelg, valgte vi å ha lørdagskvelden i går, og gjett om vi skulle kose oss! Vi gikk rundt på Oslo S og Oslo City og fikk gjort litt ærender og shoppet (les: Oddo var snill og var med meg på det jeg hadde lyst til å gjøre). Jeg fikk blant annet fikset nye batterier i sykepleierklokken min! Ekspeditøren bare: "Er klokken for yrket ditt? Jeg har misunt dere på grunn av de stilige klokkene!" Haha, jeg måtte le! Ellers fikk jeg kjøpt meg en etterlengtet sort bukse som satt på som et skudd! Prisen var på latterlige 99 kr, så da måtte jeg jo bare slå til! Jeg ble kjempefornøyd!

Ny bukse!

Vi spiste også på Egon Restaurant, og maten der kan alltid skrytes opp i skyene. Jeg fikk meg også en (litt for) mektig dessert (skrev jeg nettopp det?!), mens Oddo drakk en kopp vanlig kaffe - takket være mitt resonnement, haha! Intern. Senere på kvelden var det klart for kino! Vi hadde egentlig planlagt å se den nye kinofilmen "Fabeldyr og hvor de er å finne" med Eddie Redmayne (fra Les Miserables selvfølgelig!), men der var det ingen plasser ledige igjen for oss. Det ble derfor kinofilmen "Arrivals". Jeg hadde ikke hørt noe mer om den enn at det var en science-fiction/drama-film og handlet om romvesener - og at det var 9 års aldersgrense. Ut fra disse fakta, ble jeg positivt innstilt til filmen, hehe!

Filmen var faktisk ganske så bra! Den handler om - uten å røpe for mye - romvesener som kommer til Jorden, og så er det menneskenes oppgave å finne ut om de er vennligsinnede eller ikke. Filmen har en skikkelig plot-twist som jeg ikke så komme i det hele tatt, og den var så bra! Ellers vil jeg si at drama var ikke heelt sammenfallende med filmens kategori. Jeg syns stemningen var heller mer Signs-liknende (en thriller-film om romvesener), og det var en gang jeg skvatt høyt opp i setet mitt (men det er nok mer pga at jeg er skvetten, hehe). Likevel er dette en film jeg kan anbefale dersom du liker science-fiction-filmer. Den var i alle fall bedre enn nærkontakt av den 3. grad,  haha! Enda en intern en.

I dag har jeg atter en kveldsvakt, og frokosten ble ikke like fancy som på tirsdag. Jeg tok kun en yoghurt og et par klementiner, men det var absolutt greit nok det. Mer husarbeid skal også gjøres før jeg drar på jobb. Så venter en ny arbeidshelg på meg. Jeg merker jeg er spent på hva jeg har i vente.

Vi skrives plutselig igjen!
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!