Innholdsrik og produktiv dag.

What a beautiful day!

Dagen begynte både hos og sammen med André - som alltid er en god begynnelse på dagen. Jeg kysset ham adjø før han stakk på jobb, og passet fortet hans med skolearbeidet som mitt videre selskap. Jeg begynte klokken 8 og fikk besvart noen studiespørsmål på det jeg hadde lest kvelden i forveien, før jeg rundt 9:30 begynte med medikamentregningen. Det varte og det gikk, og jeg lekte flittig student der jeg la bak meg nok en oppgave løst og forstått. Jeg konsentrerte meg mest om infusjonshastighetsregning, noe jeg fant ut at jeg trengte å jobbe litt grundigere med. Jeg syns jo matematikk er gøy, så regning er noe jeg trives i. Joda, så dukker det opp noen vanskelige oppgaver, men jo tøffere de er, desto større blir gleden og mestringsfølelsen hvis jeg får den til!

Klokken 15 fant jeg min vei ut av min kjæres rede og tok banen hjem til min kjære lille hybel. Jeg varmet opp middagsrestene fra gårsdagen og spiste den til en underholdende Friends-episode: "Hey, Emma! It's the year 2020, are you still enjoying your nap?" Deretter syklet jeg ned til ELIXIA og fikk meg en god times treningsøkt hvor jeg tok i bruk øvelsene jeg fikk fra fysioterapeuten. Ikke tunge og harde øvelser, men viktige, nødvendige og grunnleggende. Det er faktisk hakket mer viktig for meg nå. Jeg har funnet ut at jeg må prøve å få trent to ganger i uken i tillegg til fysioterapitimene. Det er bare noe jeg er nødt til å ta meg tid til hvis jeg ønsker å få beinet tilbake til så godt som normalfunksjon igjen, noe som er spesielt viktig nå som jeg snart går inn i en praksisperiode på sykehus på medisinsk avdeling!

Deretter hastet jeg hjem, hoppet i dusjen og skyndte meg bort mot t-banestoppet hvor gode T-Char møtte meg! Hun kom nemlig på besøk til meg denne kvelden, og det var så hyggelig å se henne igjen! Sammen oppdaterte vi hverandre om livets ståsted og interne festligheter før vi avsluttet kvelden med tre episoder av tv-serien Smash. Det er blitt vår lille greie sammen, og det liker jeg så godt!

I morgen venter et par timer på skolen med mer medikamentregning før jeg tenker å bruke resten av dagen til pensumlesing. Jeg er kanskje allerede 60 sider på etterskudd denne uken siden hele denne dagen gikk med til "bare" medikamentregning. Men det er jo da vi har helger, sant?! Nå er det på tide å legge seg i vente på en ny dag med nye muligheter! - eller nye pensumsider å pløye seg igjennom, hehe. God natt!

- Bella.

"You can get through anything if you stay put in today."

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!