Velbrukt fridag!

I dag hadde jeg en turnusfri fredag, og til min store glede var det en solfylt januardag! Jeg ville derfor bruke tiden til å ta min første gåtur ned til sentrum - og det for første gang! Jeg har jo skjønt at det er kort vei til Stig og Linnie - i følge google maps er det ca. 30 minutters gange - og de bor jo i sentrum. Dette er noe jeg har tenkt så lenge på at jeg ville gjøre, og nå fikk jeg meg endelig til å fullføre det!

Klar for å ta en liten tur ut!

Jeg ville ikke bruke tid på å lete på kartet hvilken vei jeg skulle - så jeg tok det litt på orienteringssansen min (selv om det i seg selv er en potensiell tabbe). Jeg visste jo cirka hvilken retning jeg måtte til, så da var det bare å gå den veien hjertet ledet, hehe. Solen var dessverre på vei ned, noe som resulterte i at det ble kaldere, men jeg holdt likevel varmen ved at jeg hele tiden gikk. Først etter 50 minutter befant jeg meg på Oslo Sentralstasjon! Det tok litt lenger tid enn jeg hadde forestilt meg - men hva kan regne med med min orienteringssans, men jammen var det godt å få beveget seg litt også.

Jeg bestemte meg for å ta en ettermiddagstur innom mormor før jeg turet hjem igjen. Mormor var i godt og snakkesalig humør, og det er alltid koselig! Denne gangen gikk praten lett og ledig, og vi så igjennom bildene i kalenderen som jeg henne for to år siden. Etter hvert ble middagen servert, noe som som vanlig går litt trått, men desserten går alltid ned på høykant, hehe. Jeg kjøpte med litt mokkabønner som jeg la i en skål til henne før jeg stakk videre hjemover.

Det ble en kort tur tur hjemom. Oddo hadde kommet hjem fra en kursdag, og vi fant raskt ut hva vi skulle ha til middag. Mamma og pappa hadde gitt meg en oppskriftsbok fra Ida i julegave, og vi finne den første oppskriften fra boken til middag! Det ble Steinbit med sellerirot og chorizosmør. Deretter stakk vi sammen på butikken for å handle inn det vi trengte før vi gikk i gang med matlaging. Det ble torskeloins istedenfor steinbit da det ikke var i butikken vi var i, men det gikk helt fint. Middagen smakte helt greit, og det var godt å prøve noe nytt!

Jeg sender vanligvis ikke matsnaps, men måtte jo vise
mamma og pappa at jeg tok i bruk julegaven jeg fikk fra dem.

Nå skal vi bare ta oppvasken før vi setter på fredagsfilmen; nemlig "Jumanji: Welcome to the Jungle". Jeg så den med mamma og Linnie i julen, og den var såå artig og gøy! Jeg har gode barndomsminner med Jumanji med Robin Williams fra 1995, så jeg var rimelig spent på hvordan de hadde valgt å legge opp denne filmen, men jammen meg klarte de det bra! Nå skal jeg se den igjen med Oddo før vi muligens ser den tredje filmen på kino på søndag!

God helg!
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!