Harry Potter-fest med Kor Major!

I går kveld var det duket for en festlighetsaften for å hedre at det var omtrent 21 år siden at Harry Potter, "The Chosen One", vant over mørkets krefter og Voldemort selv! Det var mulighet for å komme utkledd som en av karakterene, og for ei som er glad i kostyme og sminke, ble det en gylden mulighet til å dra den ordentlig ut! Med mitt særdeles krøllete afrohår, tenkte jeg at jeg måtte utnytte dette til det fulle. Og med mitt kallenavn "Bella", var det ikke vanskelig å finne ut at jeg måtte bli Bellatrix!

Da var det å hente frem sminken. Jeg fant bilder av Bellatrix på nett, og tips til hvordan jeg skulle sminke meg som henne.

Bellatrix.


Her ser dere resultatet! Jeg sminket meg slik at jeg fikk mer magert ansikt, tynnere nese og mer slitne øyne. Jeg ble faktisk ganske så fornøyd!

Bella som Bellatrix!

Så kom det jeg hadde gruet meg mest til; å komme meg på buss og trikk for å komme meg til Gunvor som var vertinnen for festen. Det var så kleint når jeg så ut slik som jeg gjorde.. Oddo tilbød seg å være med meg et lite stykke på veien, og det var jeg så takknemlig for! På buss og trikk merket jeg meg blikk som festet seg på meg (mulig jeg overdrev tankene litt), og jeg merket meg at folk flyttet seg vekk fra setet ved siden av meg så fort det ble andre ledige seter (vanskeligere å bortforklare denne..). Jeg prøvde å holde fokus på at dette kom til å bli noe jeg kunne le av i ettertid, og det ble en god historie som jeg fikk fortalt på Harry Potter-festen også!

Jeg klarte visst å blingse på tiden og mestret å komme en hel time for tidlig, haha. Du a' meg, som Gunvor hadde styrt og ordnet leiligheten sin for denne festlige sammenkomsten! Hele leiligheten hennes var jo et Harry Potter-univers! Med alt fra en menneskelig papirversjon av Slur, alle brevene til Harry Potter fra 'De vises sten', "The Love Portion" og Gilderoy Lockhart sitt bord dedikert til seg selv, til plakater over hele leiligheten, bursdagskaken fra Gygrid til Harry Potter og Jelly Beans som bød på mange spennende smaker. Jeg var helt målløs! Jeg følte meg beæret over at jeg kunne få være med på et så til de grader gjennomført arrangement!

Dette hadde Gunvor og hennes roomies laget helt selv! 
Jeg ble imponert fra taket og ned!

Lockharts skrytebord og Love Portion.


Slur og Bellatrix!

Rumpeldunkturnering! Som egentlig var beer pong (les: water pong). Vi måtte hive ballen gjennom en av disse tre ringene og nedi et glass på motsatt side av bordet. Utrolig vanskelig og utrolig gøyalt spill!

Etter å ha tapt runpeldunkturneringen som ga mange latterfulle innslag som blant annet Emilies kast som førte til at ballen mestret faktisk å havne i et av hennes egne glass, var det tid for quiz! Tidligere samme kveld hadde alle deltakerne tatt en undersøkelse for å finne ut hvilket hus de tilhørte. Jeg ble en Hufflepuff, og sammen med Oscar og Vetle, utgjorde vi sammen et lag! Vinnerlaget, til og med! Men det var jammen meg ikke min fortjeneste. Med 21 spørsmål som krevde en profesjonell ekspertise fra en ekte Harry Potter-fan, var jeg nesten ikke til hjelp. Jeg hadde nok klart å svare på noen få spørsmål, blant annet om hva trylleformelen for å fjerne en desperant var (Expecto petronum) og hvilken film møter vi Sirius Black i for første gang (Fangen fra Azkaban - min Harry Potter-favorittfilm!). Ellers var det flere spørsmål som var så kompliserte at jeg ikke skjønte hva slags svar de var ute etter engang. Det var jammen fascinerende og imponerende å se Oscar og Vetle bare utfylle alle svarene så fort spørsmålene ble annonsert. Hurra for oss! Hurra for ... dem!

Svarresultatet mitt! Det syns jeg var et hyggelig og fint svarresultat.

Vi fikk tatt en runde med tegneleken før vi stakk hver til oss igjen. Jeg følte jeg fikk utfordret meg på sosiale settinger, og jeg ble bedre kjent med blant andre Vetle og Kristin, noe jeg syns var veldig hyggelig! Jeg vokser så mye på å eksponere meg på slike tilstelninger, og med koret som arena er det både trygt og godt for meg. Dette var en god erfaring for meg. En erfaring som forteller meg hva jeg kan og hva jeg er - og det er en viktig erfaring jeg kan legge i ryggsekken min for livet videre.

Hvordan kostymet mitt ble tatt imot på festen, spør du? Joda, jeg fikk mange hyggelige tilbakemeldinger! Jeg var nok den som dro kostymeantrekket mest ut, og det var ei som sa at hun syns jeg hadde sminket meg så bra! Det var koselig å høre. På tampen fikk jeg også høre "hyggelig at du ble med", og det varmet meg så mye! At jeg ble satt pris på på samlingen. At noen syns det var fint at akkurat jeg var med! Kvelden ble virkelig fylt med så mange gode erfaringer som jeg kan med meg videre i livet. Det slår meg stadig hvor heldig og takknemlig jeg er for at jeg går i et kor med så mange flotte mennesker! Tusen takk for en flott kveld, Kor Major! Tusen takk for samholdet vi har! Og tusen takk for at dere er de dere er! Jeg setter virkelig så stor pris på dere.

Sees vi i Iladalen Kirke for påskegudstjeneste med Kor Major kl. 19:00 i kveld?
- Bella. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!