Julekos med venner!

"Nå er det julemorgen
Alle barn må stå opp og gjøre seg klar
En deilig julemorgen!
Nå er det jul, og jul er det beste vi har..."

For oss som er født på 90-tallet, må dette være noen av de koseligste julesangene som finnes! Jeg kom plutselig på den, og måtte legge den inn på julespillelisten min på Spotify, og i skrivende stund hører jeg på den på repeat. Den gir meg skikkelig julestemning og glede! Sangen tar meg med ca 15 år tilbake i tid. En tid hvor jeg hver morgen i juleferien spratt opp av sengen og satte meg foran TV'en klokken åtte sammen med Linnie. Livet var vakkert og bekymringsløst, og Elisabeth og Nissa gir meg bare gode følelser av trygghet, varme og nostalgi.

Blir ikke jul i heimen uten denne låten!

I går inviterte jeg inn til et koselig samvær med noen av venninnene mine i Oslo, samt tvillingsøster og kjæresten. Det var noen som meldte avbud da adventstiden ofte er hektisk for de fleste eller på grunn av sykdom, men vi ble en fin gjeng på fem; Sunniva, Steinar, Linnie, Oddo og meg. Oddo og jeg serverte de hjemmelagde pepperkakene mine, gløgg, klementiner og annet snacks, og vi spilte både Fantasi og Alias. På Fantasi spilte vi guttene mot jentene, og jentene fikk en (overlegen) seier - men det tok allikevel litt tid da vi omtrent bare kastet enere eller toere på terningen, hehe. Jeg fikk kompliment for min tegning av "Two and a half men", og det var jo skikkelig stas! På Alias spilte vi vertskapet mot røkla, og her vant også Oddo og jeg! Det ble en virkelig god spillestund.

Pepperkakene mine!

Vanskelig med kreativitet til hver enkelt pepperkake,
det kommer nok synlig frem på noen av dem, hehe.


Supertrioen!! Jeg er utrolig glad i dere!


Steinar og Oddo. Gromgutta!

De ble til litt over midnatt, så reiste de hjemover igjen. Steinar og Linnie tok med seg Sunniva og kjørte henne hjem, og det var skikkelig omtenksomt av dem! Jeg syns det hadde vært litt synd hvis hun måtte ta banen hjem alene såpass sent. Vi bor jo et stykke unna sentrum, og jeg har regnet på at det ca tar en time å komme seg fra henne til meg.

Dagen i dag vil muligens gå til en liten tur Tveita-senteret, og gjøre unna noen flere julegaver. Oddo våknet med hode- og nakkepine, så må kanskje ta en ny vurdering når han får stått opp. Jeg har gitt ham noe smertestillende og en kald ispose over pannen, så håper jeg den gir seg etter hvert.

God 4. søndag i advent til dere alle!
- Bella.

Kommentarer

  1. Så utrolig koselig blogginnlegg, og det var en super koselig kveld �� Dere er herlige!! ❤❤❤

    Så synd Oddo har blitt syk, hils han god bedring fra meg ��❤

    SvarSlett
    Svar
    1. Åå, tusen takk for koselig kommentar, Sunniva! Du er helt fantastisk, jeg er utrolig glad i deg! <3
      Det ble bedre utover dagen med Oddo :) Han hilser masse tilbake!
      Stoor klem fra meg!

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!