Oppsummering november 2013.

Månedens høydepunkt: Helgen jeg var hjemme, og det å ha tryggheten om at Gud er i livet mitt og kjenne på følelsen at Han gjør en forskjell inne i meg. En god forskjell.

Månedens nedtur: At jeg la inn så altfor mye energi, innsats og krefter i å gjennomføre eksamenen i naturvitenskap, slik at jeg i denne perioden frem til sykepleieeksamen føler meg utslitt og motløs, samt at jeg savner et håp om å klare å gjennomføre den.

Månedens komplimenter: 

"Jeg har mer troen på deg enn på meg. Du har lest mye og kan svarene."

"(...) og tenk hvis alle kunne være like reflekterende som deg! Og i så ung alder! Du tenker tanker som for meg, viser ei jente som virkelig viser evnen til å filosofere! (...) du er så god på å ordlegge deg at det er sjeldent."


"At du kan sånne ting, jeg blir så imponert over deg! Jeg vil også kunne si sånne ting!"

"Er virkelig takknemlig for ordene fra deg, de betyr mye og hjelper mye. Skulle bare ønske DU var her."

"Så flott du er! Se, så flott hun er!"

"Du beskriver deg selv så bra, og du har utrolig god selvinnsikt."

Månedens ord: "Alt makter i ham som gjør meg sterk." - Fil 4:13

Månedens latterkick: Da jeg satt sammen noen gode venner i klassen der vi uttrykte frustrasjonen vår over eksamenen i naturvitenskap. Ettersom vi fortalte noen av besvarelsene våre utbrøt vi i gode latteranfall. Jeg merker de er viktige å ha i denne ellers så dystre perioden.

Månedens favorittlåt: Min nydelige venninne Cristinas selvkomponerte "Peace in my heart" som jeg føler jeg kan relatere meg til, samt "Kom til Jesus" som jeg føler appellerer til meg.

Månedens mest leste blogginnlegg: "Vinn på minuttet!"

Månedens bilde:

Jeg gjorde dette bildet til "cover photo" på facebook og som bakgrunnsbilde på pc'en min. Det er så godt å vite at jeg ikke er alene. Det er en med høyere makt enn meg selv som tar vare på meg. Det er virkelig fint å bli påminnet dette hver gang jeg slår på pc'en. Jeg har faktisk allerede latt merke til at jeg føler meg styrket bare jeg ser bildet.

--- * ~ * ---

Den eneste datoen som står i hodet mitt er den 11. desember; datoen for eksamenen i sykepleie. Alle andre dager bare suser hus forbi. Om cirka to uker er det juleferie, og jeg er hjemme! Jeg har virkelig ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til å komme hjem igjen! Jeg må bare igjennom noen harde og slitsomme dager før den tid.

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!