Oppdatering.

Storfint besøk av godjenter!
I helgen for to uker siden fikk jeg besøk av mine gode venninner fra folkehøyskolen; Silje, Linn, Ida og Marianne. Det var utrolig koselig å se dem igjen! Vi tok oss en tur til Blaafarveverket, et av Modums attraksjoner, og gjett om det var spennende å være her! Til tross for at jeg lærte om dette verket på ungdomsskolen, var det ikke mye som satt igjen. Jeg ble nesten som en turist selv, haha! Men seriøst; jeg sier nok for de fleste at skolen la opp dette temaet utrolig kjedelig. Istedenfor å lære om selve verket som jeg fikk gjort denne gangen ved å lese informasjonsskiltene, måtte vi heller måle gruveåpninger og sette det inn i en matematisk setting. Altså, bruke det til noe vi absolutt ikke hadde bruk for senere. Jeg ser på meg selv som en som holder meg åpen og positiv til noe nytt, men dette lærestoffet som ungdomsskolen la opp til om Blaafarveverket fant jeg virkelig kjipt. Derfor syntes jeg det var godt å komme tilbake denne gangen for å danne meg et nytt perspektiv enn det jeg allerede hadde!


Koser oss på Blaafarveverket!
Fv: Ida, meg, Silje, Marianne og Linn.

Søndag samme helg var det tid for å dra hjem igjen. Alle hadde planlagt å ta enten buss eller tog fra Drammen, så da bega vi oss dit. Jeg må si jeg er meget skuffet over skiltingen til stasjonen - eller rettere sagt; at det ikke ER noe skilting til stasjonen i det hele tatt! Hadde ikke mamma kjørt sammen med meg til stasjonen tidligere, hadde jeg aldri funnet frem på egen hånd. Jeg skal innrømme jeg ble litt passe stolt over at vi fant frem.

Så var det hyggelige besøket over. Tenk at jentene, som kommer fra hver sin kant av Norge, ville ta seg turen til den forlatte og ensomme gården min for å treffe meg - og selvfølgelig hverandre! Det var virkelig en glede å ha dem hos meg, og jeg gleder meg til flere fremtidige samlinger vi skal ha: Vi mangler jo enda å besøke Silje i Bergen, Ida i Ørje (Østfold) og Marianne i Sogndal. Da håper jeg at Ina også får mulighet til å være med!


Takk for besøket, jenter!
Bv: Silje, meg og Marianne. Fv: Ida og Linn.
Hjemmedager.
Da jentene hadde dratt, hadde jeg noen grusomt kjedelige dager. Siden Analin storkoste seg på turné i Tyskland med Heggen Gospel (noe som iallfall ikke hjalp på humøret) mens mamma og pappa stakk av med hver sin bil på jobb, ble jeg forlatt her på gården for meg selv.
Jeg hadde ingenting å ta meg til, og humøret sank noe drabelig. Da den tredje dagen uten mål og mening stod for tur, fant jeg ut at jeg ikke orket å råtne bort nok en dag på gården - haha, neida (joda). "Man får ikke mer moro enn det man lager selv" har jeg hørt, så jeg tok med meg nistepakke og drikkeflaske og bega meg på tur opp til hytta. Jeg gikk bilveien opp, så det ble en lang og god tur. Hele turen gikk til å høre på låten "Tightrope" av Paul Freeman, en sang jeg har falt helt for! Jeg hørte den for første gang for noen dager siden da den dukket opp i slutten av siste episode av tv-serien "Make it or break it". Jeg merket meg deler av sangteksten og googlet den etter at jeg hadde sett episoden ferdig. Til min store flaks fant jeg låten, og derifra var det en smal sak å finne den igjen på Youtube. Og siden har jeg nesten ikke gjort annet enn å høre på sangen. Er du interessert i å høre den, kan du trykke HER.


Utsikt over Tyrifjord på vei opp til hytta.

Vel fremme ved hytta kom plutselig en trøtthetsfølelse over meg, så jeg la meg for å sove etter jeg hadde spist nistepakken min. Pulsen begynte å gå ned etter mosjonsturen, og kulden trakk seg inn i kroppen min, så det ble derfor ikke en god søvn der jeg skalv av kulde under et teppe jeg fant meg der oppe. Etter en liten time valgte jeg å gå ned igjen for å få igjen varmen.


Vel fremme på hytta!

Mamma var hjemme da jeg kom tilbake, og da klippet hun håret mitt. Det er ikke blitt veeldig kort; hun tok bare 2 cm, men det var så deilig! Jeg hadde jo lyst til å spare til langt, problemet er bare at håret mitt aldri blir lengre, bare bredere, og derfor helt 'out of control'. Nå følte jeg at jeg fikk en mye penere fasong på håret, samt at jeg fikk bedre kontroll på det. Deilig var det!


Håret mitt før klipping.


MYE hår!


Og slik ble resultatet! Myye bedre, altså.
Takk, mamma!
Tid for jobb!
Deretter begynne jeg endelig på jobb igjen etterover en ukes fri. Skal si det var godt å komme i gang igjen! Det var en arbeidsdag jeg plutselig fant ut at jeg hadde glemt igjen mobilen på jobb, men det gikk seg faktisk veldig godt til; jeg hadde uansett tenkt til å ta meg en treningsøkt samme dag, kunne jeg jo likeså godt sykle de 13 km til arbeidssenteret og hente mobilen. Det ble en absolutt fin tur i solværet!

Samling med Gud.
Samme kveld som som sykkelturen, valgte jeg å ha en liten Hvilepuls-samling for meg selv. Hvilepuls er en kristen kveldssamling som folkehøyskolen min pleide å ha hver mandag. Jeg likte veldig godt disse samlingene, og jeg merker jeg har savnet dem nå når skolen er over. Derfor valgte jeg heller å arrangere min egen lille Hvilepuls nede på rommet mitt; ved å bare tenne et lys, sette på en spilleliste med rolige, kristne sanger og ha penn og papir for hånden for å kunne skrive ned og få sotert tankene mine sammen med Gud, fikk jeg lagd meg en nydelig liten Hvilepuls-samling for meg selv. Jeg har lyst til å få til dette en gang i uken videre denne sommerferien! Det hadde vært godt for meg.

Tid for Hvilepuls!


Det ble en fin kveld.

ELIXIA.
Jeg nevnte jo i forrige innlegg at jeg skulle avslutte medlemskapet mitt til dette treningssenteret, men jeg skiftet mening under min siste treningsøkt her! Da jeg trente, møtte jeg Markus, min tidligere samfunnsfagslærer som også trener mye her, og han kom med mange gode råd for hvordan det ville lønne seg økonomisk sett for meg siden jeg fortsatt skal beholde medlemskapet når jeg flytter tilbake til Fredrikstad. Så, etter mange telefonsamtaler og en tur til ELIXIA, fikk jeg heldigvis angret 'oppsigelsen' og jeg har fortsatt medlemskapet med den gode rabatten jeg fikk fra idrettslinjen! Det gjør meg egentlig veldig glad å tenke på.


Det var nok en oppdatering! Jeg er så ufattelig dårlig på å skrive innlegg i ferier har jeg latt merke til. Takk for at dere er tålmodige med meg. I dag ble jeg ringt til av jobben for å ta en vakt i kveld. Jeg gleder meg! Dette er en jobb som er akkurat passe for meg; jeg holder meg i aktivitet og jeg har muligheten til å hjelpe andre mennesker og føle meg til nytte. Det er herlig, rett og slett!

- Bella¤

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Kom til Jesus!

MUNTLIG EKSAMEN!