Hard, men herlig uke!

Nå er det en stund siden jeg har skrevet! Jeg har egentlig ikke hatt tid til å sette meg ned å virkelig skrive på flere dager. Denne uka har hatt sine oppturer og nedturer, men i det hele og alt vil jeg si at det har vært en herlig uke!

Dagens outfit!

Ukens oppdatering (for det meste trenings- og skolemessig - det som har preget ukdagene mine mest):

MANDAG: Jeg hadde en treningsøkt på skolen om friidrett; kulestøt. Jeg fikk den 4 kg. tunge kula 6 meter bortover. Litt demotiverende nesten de andre jentene klarte mye lengre enn det, men de er jo håndballjenter da... Bare vent til vi kommer til noe for beina! (...) Eller ikke. Anyway! Jeg hadde en utrolig herlig utholdenhetsøkt på kvelden ute på friidrettsbanen. Jeg løp intervaller på 1000 m. og gikk 100 m. 5 repitisjoner.

TIRSDAG: Jeg hadde skriveøkt i sidemål; jeg skrev et essay med temaet spillegalskap. Flate, som jeg slet med skrivingen - jeg var helt tom for ideer da jeg kom til 300-400 ord, og grensa var på rundt 1000 ord! Heldigvis gikk det greit, og jeg satt ut hele tiden ut for å gjøre meg ferdig - og jeg skulle gjerne ha hatt 15 minutter til... På kvelden var det fotballtrening, og det var 6 stk. som møtte opp. Ufattelig dårlig av oss Modumjenter; nå er det seriøst på tide å skjerpe oss!! Jeg er så lei, og syns det er flaut å tenke på hvordan vi har prestert på de siste kampene. Det er på tide med en forbedring, jenter! Men vi hadde en bra treningsøkt vi som kom; vi spilte kamp og trente på skudd, så det ble hardt og intensivt.

ONSDAG: Klassen fortsatte med friidrett; kulestøt (absolutt ikke min sterkeste side; kastet verre enn mandagsøkten!), lengdehopp (hoppet litt over 4 m. som tilsvarte en 5'er!) og løp 100 m. Jeg løp den på 14, 2 sek. - noe dårligere enn jeg hadde forventet. 14,1 sek. tilsvarte 5+, så det var utrolig kjipt. Jeg skal løpe den en gang til, så jeg håper å få hevet denne karakteren et hakk... Hvis jeg klarer. Deretter måtte jeg skynde meg tilbake til skolen, dusje (brukte 10 minutter i garderoben!!) og løpe til timen (rakk ikke å hente fagboka engang!). Beina mine var helt utslitte, og lovte meg selv å ikke slite ut beina mine mer den dagen. Så feil kunne jeg ta. Jeg måtte sykle tilbake til hybelen etter skolen, og med en ufattelig tung gymbag og enda tyngre skolesekk, fikk jeg pest og slitt meg tilbake til hybelen (som bare består av slake oppoverbakker, så klart) med alskens sure tanker i hodet. Da jeg kom meg på hybelen, måtte jeg ut igjen for å handle inn det vi trengte. Da jeg kom vel (?) tilbake på hybelen, slang jeg meg ned i sofaen - og ble der. Resten av kvelden gikk til å forberede historiefremføringen vi hadde dagen etter: Gjøre rede for årsakene for den franske revolusjonen. Vi holdt på med jobbinga fra litt over kl. 5 til rundt midnatt! Det gikk faktisk veldig bra, for dette temaet er kjempeinteressant!

TORSDAG: Dagen startet opp med historiepresentasjonen vår. Det gikk kjempebra, og læreren var veldig fornøyd med oss! Til tross for at vi ikke hadde så bra med drøfting og eksempler i foredraget vårt, fikk vi karakteren 6! Det er jo utrolig deilig å ta med seg videre på dette skoleåret! Så var det en ny treningsøkt. Denne gangen trente jeg utholdenhetstrening med min gode klassevenninne Anny; intervall på 4 min og 2 min. pause x 5! Hardt, altså, og ikke særlig greit å ha i bakhodet med tanke på at jeg skulle spille fotballkamp senere på kvelden, haha! Vi spilte mot Vestfossen, et lag vi pleier egentlig å være ganske jevne mot. Fra kretslaget (Team Buskerud) som jeg var med i før, kjente jeg igjen noen av spillerne og trenerne på motlaget, og da vi var i gang, la jeg merke til at de hadde planlagt å passe godt på meg; jeg fikk jo ikke én stund alene, og de var også flinke til å sikre hvis jeg prøvde meg på løp. Jeg ble byttet inn mot slutten av omgangen, noe som var helt greit. Jeg spilte helt forferdelig. I 2. omgang, slapp vi oss enda lengre ned enn forrige omgang, og vi tapte kampen 2-7. Kanskje det er på tide å legge opp fotballen; jeg får jo ikke til noen ting for tiden! Det er så innmari frustrerende.

FREDAG: Beina mine er helt gående etter ukens harde treningsøkter. Og det ble ikke bedre å måtte gå frem og tilbake i Hønefoss gater (orker ikke å bruke tid på å forklare hvorfor...). Etter skolen tok jeg en rolig treningsøkt på ELIXIA og trente skadeforebyggende for knærne mine. Deretter syklet jeg hjem til hybelen igjen, og til tross for at sekken var omtrent så lett den kunne bli og bagen var langt fra så tung som den pleier å være, slet jeg meg bortover Osloveien. Da jeg kom hjem, fikk jeg den herlige overraskelsen at Analin hadde tatt seg av hele hybelrengjøringen alene!! Jeg som var helt utslitt i beina, noe jeg fortsatt er, satte så utrolig stor pris på det! Jeg kunne nå endelig sette meg i sofaen og bare slappe helt aav, noe jeg ikke har kunnet gjøre tidligere denne uka. Deilig var det!

Nå må jeg stikke for å skifte og dra tilbake til Modum for min første øvelse med Heggen Gospel denne høsten. Åh, jeg gleder meg så sinnsykt mye til å se igjen folkene og synge i lag med andre sangglade ungdommer! Forrige gangen jeg gjorde dette, var jo faktisk på turnéen i Tyskland, og det er jo en ganske lang stund siden!

Klar til å dra tilbake til Modum!

Ha en velsignet helg!
~ Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Kom til Jesus!