22 dager til innlevering av masteroppgaven

Fy søren, for en hektisk uke. "Overskuddet" jeg hadde opparbeidet meg gjennom den stille uken er nesten oppbrukt allerede etter én uke. Jeg orket bare å skrive 500 ord i dag, så drøftingen ligger kun på 2500 ord nå. Får håpe jeg klarer å skrive mer i morgen. Jeg sjekket forresten hvordan jeg ligger an med antall ord totalt på masteroppgaven, og jeg har hittil skrevet 19000 ord! Rammen er mellom 20000-25000 ord, så jeg er på riktig vei! Selvfølgelig må det fortsatt en del omjusteringer til innenfor alle kapitlene, men det var en liten motivasjon at jeg har klart å skrive så mye hittil.

Linnie kom på søndagsbesøk, så vi satt og jobbet med hver våre ting.

Selv om dagene har blitt fylt med mange aktiviteter - som en hyggelig middagsdate med min kjære fetter som kom en snartur innom Norge fra USA, Diakoniens Dag hvor jeg var medarrangør eller jobbintervju og alt som hører med til det - måtte masteroppgaven også få sin daglige prioritering. Det var da nattens timer ble de såre ofrene for arbeidet med masteroppgaven. I det siste har jeg satt meg som mål å skrive 1000 ord per dag, og tenker det er et fint mål. Jeg klarer ikke det i dag - men jeg får ta det igjen i morgen. Jeg merker jeg er i manko på søvn, så jeg prioriterer å legge meg på riktig side av 12-tallet i natt, slik at jeg kanskje klarer å jobbe mer produktivt og effektivt i neste uke. Kun tre uker til innlevering! Tiden går så altfor, altfor fort.

Plan for neste uke:

MANDAG (på VID med Ingvild!):
- Skrive 1500 ord på drøfting (symboler og ritualer)
- Veiledningstime: fokus på funn, problemstilling og litt metode
- Rette på oppgaven etter veiledningstimen

TIRSDAG (på lesesalen i Iladalen Kirke):
- Fortsette rettingen på oppgaven etter veiledningstimen
- Fortsette drøftingen med nye 1000 ord (ritualer + samarbeid mellom prestetjeneste og sykehjem)
- Fylle ut teori (demens, ev. andre ting?)

ONSDAG (hjemme/på MF):
- Fortsette drøftingen med nye 1000 ord (samarbeid mellom prestetjeneste og sykehjem)
- Gjøre forfallent arbeid fra tidligere denne uken
- Høre om Oddo vil lese igjennom drøftingen?

TORSDAG (på VID):
- Ferdigstille førsteutkastet av drøftingen
- Sende førsteutkastet av drøftingen til veileder
- Fylle ut teoridelen?
- Se på teksthull og egne kommentarer fra resten av oppgaven.

FREDAG (på VID?):
- Ønskelig med veiledningstime: fokus på drøfting
- Eventuelt rette på det jeg får av tilbakemeldinger på drøftingen

LØRDAG OG SØNDAG (på MF/hjemme):
- Eventuelt rette på det jeg får av tilbakemeldinger på drøftingen
- Se over hele masteroppgaven og fyll inn tekst der det mangler/endre tekst
- Høre om Oddo kan lese igjennom oppgaven?

Tenk hvilken drøm det hadde vært om jeg klarer å holde denne planen! Men det dukker nok opp noen uforutsette ting, som for eksempel at jeg får en heftig tilbakemelding på veiledningstimen i morgen om at jeg må endre mye på oppgaven, som gjør at resten av ukeplanen går i vasken. Jeg får bare bite tennene sammen og holde motet oppe. Nå er det kun tre uker igjen! Nå er det kun tre uker igjen.

- Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!