Sommerferien 2020

Et tett skylag dekker hele himmelen og legger Oslo i et begynnende mørke. Biler kjører forbi nede på veien og etterlater seg et sus idet de passerer leiligheten. Jeg har tent et par duftende telys og funnet meg til rette i sofaen på terrassen vår. Det er overraskende varmt her, men så er vi jo bare i begynnelsen av august. Sommerferiens siste dag har omsider tatt meg igjen, og i morgen begynner høsten.

Det har vært en roligere sommer i år enn tidligere, men det har vært akkurat det jeg har trengt. Etter vinterens og vårens intensive måneder, var det godt å tillate meg selv å ta livet endelig med ro. Jeg har for det meste kun møtt familien min og Oddos, og til mitt begrensende og restriktive levesett siden mars, var dette som å skeie ordentlig ut for min del. Jeg fikk dekket mine grunnleggende behov innenfor det familiære, det sosiale og det psykiske, og jeg er klar for å gå inn i høsten med frisk energi og nytt mot - for det kommer til å bli en tøff høst i vente.

Jeg tok en selfie da jeg kom meg hjem fra den siste dagvakten før sommerferie, 
og se hvordan jeg stråler! Dette var virkelig noe jeg sårt trengte.

Pappa hadde bursdag, og jeg passet på å være hjemme til den tid.

Så var det tid for å dra til gards, og det skal mye til 
for å slå denne praktfulle utsikten tatt fra terrassen vår.

For ikke å snakke om solnedgangen vår. En finere solnedgang fra denne kanten av fjorden får du ikke.

Så var det tid for å bestige verdens største skiflyvningsbakke med dens 1078 trinn. Vi brukte ca. 12 minutter opp bakken og var strålende fornøyd med det. Kneet var smertefullt samme kveld, men jeg har forsont meg med at det er visst den prisen jeg er nødt til å betale.

Det ble også noen sykkelturer med mammas og pappas el-sykler, men også gåturer langs veien. Jeg tenker ikke så mye på hva jeg har på meg, så lenge jeg synes i trafikken. Her skulle Oddo og jeg gå en tur, og jeg tok på meg det første og varmeste jeg fant i skapet. Med mammas jakke og skjerf og pappas refleksvest var jeg klar for å begi meg ut i mørket.

Det ble også en del TV-spilling sammen med mamma, og i sommer har vi blitt bitt av Banjo Tooie-basillen. Det var så nostalgisk, moro og spennende, og jeg ble overrasket over hvor langt vi faktisk klarte å komme! Vi åpnet omsider Grunty's Industries i dag, og det var ekstra spennende å være der da det var lenge siden sist (men totalt sett klarte vi å åpne plassen etter Cloud Cockoland).

Linnie fikk meg til å prøve meg på 1000-brikkers puslespill, og det var en fin utfordring. Med riktig layout (Disney) og hjelpende hender av en viderekommen, så klarte Linnie og jeg å fullføre puslespillet på samme kveld.

Apropos Linnie, så har jeg fått mye kvalitetstid med henne også. Det har vært helt nydelig og verdifullt.

Ellers ble det også litt tid for lesing og forberedelse til høsten.

Takk for denne sommeren, og lykke til med jobb, studier eller hva det enn er som venter for dere alle! Jeg merker at jeg i alle fall er spent på hva høsten vil bringe.
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Kom til Jesus!

MUNTLIG EKSAMEN!