Halloween outfit '18!

Etter å ha tråkket hjemme nesten en hel uke, begynner jeg virkelig å bli rastløs. Selv om jeg i forrige innlegg skrev at jeg ønsker å ta livet mer med ro, kan vel de fleste kjenne seg igjen i at det er kjedelig å være en hel uke innenfor husets fire vegger. Jeg kan ikke være ute, for jeg vil ikke risikere at formen blir verre før neste ukes arbeidsdager, men jeg måtte finne på noe for å holde kroppen i gang. Hvorfor ikke da forberede meg til morgendagens utkledning og sminke til korøvelse med Halloween som tema?

Jeg har egentlig alltid vært glad i å male ansiktet og sminke meg ekstra. Selv om hverdagssminken min inkluderer kun litt foundation, bronzing powder og concealer, syns jeg det er moro å slå på stortrommen ved festlige anledninger. Halloween 2012 sminket jeg meg som et skjelett, og jeg ble fornøyd med eget verk! I år har jeg ikke noe ansiktsmaling, kun egen sminke, så jeg måtte finne kreative løsninger.

Arkivbilde fra 2012: Halloween på Haugetun FHS!

Etter å ha sjekket ut noen sminkevideoer på nett, gikk jeg i gang. Jeg fant fort ut at siden jeg ikke hadde oppdatert sminken min på flere måneder, var det ikke mye å skryte av. Mascaraen var nesten tom, eyelineren var tørr, og utvalget av øyenskygge var ikke stort (men heldigvis akkurat det jeg trengte). Men det er utrolig hvor mye du får til ved bruk av en kajal! Her legger jeg ved bilder av prosessen min. Herlighet, ville aldri trodd jeg skulle dele et sminkeinnlegg, men dette kan jo være nyttig for meg de kommende år med halloween.

Her har jeg kun lagt en base av foundation med concealer under øyne, neserot, panne og hake.

Da var øynene ferdige, og jeg har lagt på leppestift. Jeg la på (tørr og elendig) eyeliner rundt øynene, samt at jeg supplerte med et tykt lag med kajal rundt øynene som jeg også penslet utover. Deretter la jeg mørkebrun øyenskygge på øyelokket og lysebrun øyenskygge opp til brynene. Lurer på om jeg la litt øyenskygge på hver side av neseroten også?

Så var siste rest av mascaraen skvist ut av beholderen (virket det som), samt utført munn og tenner. Dette funket særdeles dårlig da eyelineren nektet å samarbeide med meg, og jeg måtte bruke kajal istedenfor. Jeg la concealer på leppene, men det ble ikke særlig pent det heller.

Så var nesen på plass. Jeg brukte også hvit øyenskygge til tenner, noe jeg syns funket hakket bedre.

For siste finish løftet jeg strekene med kajal på kinnene litt høyere opp, penslet ut streken og la hvit øyenskygge på oversiden av streken og nedenfor brynene. Tegnet øyebrynene sterkere med kajal, og voilà! Sminken er ferdig.

Det som er så ekstra gøy når man har slikt et hår som jeg har, så kan man gjøre det så stort man bare vil! Det eneste jeg trenger å gjøre er å gre håret mitt når det er tørt. Siden vi faktisk skal ha korøvelse og jeg står forrest i korkrakkene, tenkte jeg at håret mitt ikke skulle bli så høyt, bare bredt. Da vil også folkene bak meg i korkrakkene også få mulighet til å se dirigenten.

Ta daaa - det var dagens prøvelse. Nå tenkte jeg å lage meg en suppe og steke opp litt hvitløksbrød til middag, og ellers ta en rolig kveld. Lag en god uke som venter!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!