Back at the blogging tracks!

Nå er det en stund siden jeg har blogget, så nå kommer det en aldri så liten oppdatering! Hva vil "aldri så liten" egentlig mene - menes det at det blir liten eller stor oppdatering? Jeg er ganske sikker på at dette ikke blir et av de korteste innleggene jeg har skrevet, haha. Relax; de har vært lengre...

Denne sommeren har jeg vært så heldig og fått meg en sommerjobb!! Jeg er sommervikar på Vikersund bo- og dagsenter, og jeg trives veldig godt i jobben. Her kan jeg føle meg til nytte og hjelpe andre mennesker når de trenger det, og det gir meg faktisk så mye god energi! Jeg trives godt med kollegaene mine, og det virker som om de også har det bra med meg. Jeg har fått positiv respons fra sjefen og andre kollegaer som roser meg for jobben jeg gjør! Det betyr mye for meg at de verdsetter mitt arbeid.

Nå i juni har jeg også åpnet medlemskapet mitt til ELIXIA i Hønefoss igjen! Jeg skal avslutte det etter denne måneden (til tross for det gode tilbudet jeg har som en tidligere elev på idrettslinjen på vgs like i nærheten), så jeg har tatt meg den 45 minutters kjøreturen opp til Hønefoss ved nesten hver mulige anledning denne måneden. Selv om jeg bare har vært på ELIXIA kanskje fem-seks ganger hittil (mye jobb og har ikke egen bil), får jeg meg en relativt lang treningsøkt når jeg først er der. Jeg har gratis parkering ved treningssenteret i to timer, så da benytter jeg meg alltid meget godt av dette. Under disse treningene prioriterer jeg å trene styrke for beina mine (og jeg har klart å øke belastningen sterkt siden første trening denne måneden!), slik at når medlemskapet ender, er beina sterke nok til å begynne med utholdenhet (intervalløping opp til hytta) i juli.

Det er spesielt å være tilbake på dette treningssenteret igjen, merker jeg. Det er merkbart at da jeg var her før, var jeg sterkere (fysisk sett, vel å merke). Analins fhs-venninne, som kom fra Hønefoss og også trente på ELIXIA, fortalte at hun var redd for Analin og meg da hun så oss trene her siden vi var så sterke, haha! Det er jo litt moro å tenke på i ettertid. Anyway, det har selvfølgelig derfor vært litt nederlag å måtte redusere vekten betydelig på de første øktene denne måneden. Heldigvis har jeg faktisk klart å bygge meg opp igjen på samme belastningsnivå som tidligere på noen av styrkeapparatene, men jeg merker det er tyngre nå enn da. Likevel skulle jo det egentlig bare mangle...

Klar for trening!

Denne ferien - som det så å si nesten er alle ferier jeg kommer hjem til Askerud Gård - har tv-spill-basillen bitt meg igjen. Det har for det meste gått i Super Mario 64 på Nintendo 64, og både mamma, Analin og jeg er like gira på å spille. Når jeg nevner at jeg spiller sammen med moren min for vennene mine, har jeg fått høre at de syntes det er så uvant, men moro at hun også er med og spiller sammen med oss! Jeg har faktisk aldri tenkt over det; for meg er det nemlig en selvfølge at mamma også er med! Det hender til og med ofte at hun spør om Analin og jeg vil være med henne og spille tv-spill!

Bilde hentet fra nettet.

Etter at vi fant over 70 stjerner på altfor kort tid (vi vet jo by now hvor ca. alle stjernene befinner seg), begynte jeg å bli lei av spillet. Jeg prøvde meg derfor litt på Banjo Tooie og Diddy Kong Racing, men det er faktisk så kjedelig å vite hvor alle hemmelighetene er hen. Det er ikke det at jeg er lei tv-spill - så absolutt ikke - vi trenger bare et nytt spill! Et adventure-spill i 3D (altså at vi kan styre hovedfiguren til høyre, venstre, fram, tilbake og på skrå). Et sånt  type "Super Mario 64"- eller "Banjo Tooie/Kazooie"-spill. Hvis du vet om et slikt spill på nintendo 64, så kontakt meg!!! Det ville ikke bare gjort meg glad, men mamma og Analin også!

Jeg nevnte så vidt at jeg har begynt å lese en ny bok i forrige blogginnlegg. Jeg leser fortsatt "Orkideens hemmelighet". Den er på over 500 sider, men jeg er kommet meg langt over halvveis nå; jeg mangler bare 100 sider. Dette har vært en veldig fin bok, selv om det tok kanskje 100 sider før interessen fant meg, hehe. Jeg gleder meg over boken, og jeg lurer på hvilken bok jeg skal begynne på etter den. Kanskje jeg leser spenningsromanen "Lucifers Evangelium"? Jeg leste nemlig en annen bok av samme forfatter som jeg likte (Tom Egeland), så jeg tenkte jeg ville give it a shot.

Jeg ligger igjen ute og leser i den friske kveldsluften.

Over til filmer. Hittil denne sommeren har Analin og jeg funnet ut at vi faktisk har så utrolig mange DVD'er her hjemme vi aldri har sett før! Derfor tenkte vi at vi skulle hive oss over alle filmene i den romantiske komedie-kategorien som vi fant. Men her møtte vi nederlag på nederlag. Seriøst; vi har kanskje fått oss til å se nesten ti filmer, og ingen - absolutt INGEN - kan være godkjente til å være 'helt ok' engang! Har du noen gang sett f. eks "The perfect catch", "Ungkaren",  "Last chance Harvey", "Crazy in love" eller "In the land of women"? Hvis ikke, råder jeg deg iallfall IKKE til å bruke tid på å se dem. Det har vært så kjipt å plage øynene mine med disse filmene, og jeg merker jeg begynner å miste troen på gode filmer.

Filmhyllene våre! Jeg tror ikke jeg har sett halvparten av dem engang.

Likevel kom jeg over en utrolig nydelig film (yet det ikke var fra en DVD, men fra tv'en) i går; "The Jersey Girl". Den var så rørende og hjertevarm, og jeg fikk tårevåte øyne mens jeg så den! Under filmen kom jeg på hvor godt det var å se en god film igjen - og det sier faktisk ganske mye om hvor dårlige de andre filmene har vært.

I det siste føler jeg håret virkelig har vokst mye. Det har blitt stort - og ukontrollerende. Jeg vet ikke om det er fordi jeg ofte ikke gidder å stelle det om morgenen når jeg bare er hjemme uansett (og da ser det jo heller ikke ut), men jeg har lyst til å la det få en real omgang hos frisøren! Det skal ikke bli like kort som jeg fikk det til å bli i fjor høst, men kanskje det bare trenger en stussing. Jeg vil jo fortsatt at det skal bli langt, problemet er at siden håret krøller seg opp, vil det aldri bli tilsynelatende lengre - bare bredere...

Et eksempel på en dag jeg ikke har stelt håret mitt.
Det liksom bare er der....

Neida, så. Denne dagen har gått til å rydde rommet og klærne mine, blogge, samt å lage en fullstendig oversikt over når, hvor og hvordan mine gode fhs-venninner Silje, Linn, Ida og Marianne skal komme seg til meg neste helg. De kommer seg enten til Hønefoss (45 minutter unna), Drammen (60 minutter unna - og dette er selvfølgelig i motsatt retning enn til Hønefoss), eller heldigvis til Vikersund (som bare er 15 minutter unna). De kommer på forskjellige tidspunkt og på forskjellige steder alle sammen, så dette var et nesten uløselig puslespill som jeg måtte gjøre mitt beste på å mestre. Etter to intense og hardttenkende timer etter mye ringing til hver enkelt av dem - samt busselskapet "Norway bussekspress" - fikk jeg omsider et veldig bra resultat som gjorde at alt passet med hverandre. Da er det bare å glede seg til neste helg!

Jeg skal prøve å oppdatere oftere! Men jeg sliter med å finne innhold. Det er nemlig ikke mye som skjer bortsett fra jobb, trening, tv-spilling, (dårlig) filmtitting, Ligretto- og Rummyspilling, og data-surring, så det hadde derfor blitt mye repetering. Kanskje dere har noen forslag til meg? Kanskje jeg skal gi etter for de typiske bloggutfordringene man kan finne her på nettet? Kanskje jeg skal finne et tema og skrive noe rundt det - nesten som et slags essay? Hm, det frister litt, egentlig. Jeg kunne jo ha trengt litt oppfriskning i stilskriving igjen, hehe. Stay tuned, folks - jeg skriver plutselig igjen!

- Bella.

Kommentarer

  1. SV: Tusen takk! :) Måtte bare ha ut litt frustrasjon etter å ha snakket med noen som mente at jeg ikke kunne være som andre som ikke hadde en tro!!! Ja, det veit :) Jeg også, det er jo så mye vi ikke veit og kan i den alderen vi er i nå. Så bra :) Det gjør jeg også, selv om mine reisernerver har begynt å smått komme. Veldig synd du ikke skal være med i år, men sånn er det noen ganger. Det kommer jo også flere muligheter til å være med på turné! :D

    Så bra du trives på jobben, det er jo det viktigste!
    Artig å spille med foreldrene, pappa er alltid med her :)
    Det blir nok en veldig bra helg! Syns det er så bra at dere beholder kontakten :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!