Oddo og Bella er forlovet!

For nøyaktig ti år siden i dag husker jeg at jeg var på en vanlig øvelse med Kor Major. Jeg bodde på Diakonhjemmets hybler siden jeg tok bachelor i sykepleie, og slo mest sannsynlig følge med studievenninnen min, Oda, ned til Majorstuen Kirke hvor vi på den tiden hadde korøvelsene. Jeg husker i pausen, da jeg sto ved serveringsbordet, at det dukket en nytilkommer i koret opp ved siden av meg og tilbød seg å skjenke meg en kopp med te. Deretter hadde vi vår aller første samtale sammen som varte resten av pausen på den øvelsen. Lite visste jeg da at dette flotte mennesket skulle fri til meg den dag i dag, ti år senere, og bli den jeg skal dele resten av livet mitt sammen med!

Arkivbilde av Oddo og meg fra da jeg var med familien hans på tur til Frankrike høsten 2014.

På kattebesøk hos Stig og Linnie.

Etter å ha gitt tilsyn og omsorg til katten Luna siden Stig og Linnie er på Bergenstur denne helgen, møtte jeg Oddo på Oslo S. Kvelden videre ble brukt til en ordentlig koselig middag på Tuk Tuk sammen med mamma, pappa og Oddo i Asker, som en feiring av denne store merkedagen. Mamma hadde bestilt bord for anledningen, og kelneren hadde til og med pyntet med flagg til oss for markeringen! For en ordentlig hyggelig og serviceinnstilt betjening! Jeg bestilte en grønn karrisuppe som var for sterk for mine sarte smaksløker (Oddo måtte spise mesteparten av min rett, hehe), jeg fikk en bamse av en genser (det var som å ta på meg en sky!), og praten gikk lett og ledig om familiære og gårdsaktuelle temaer. For en nydelig kveld! Så godt å vite at jeg resten av livet mitt kan tenke tilbake på denne dagen som en hyggelig og minnerik dag som jeg tilbrakte sammen med noen av de viktigste menneskene i livet mitt!

- Bella

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Kom til Jesus!

MUNTLIG EKSAMEN!