Oppsummering juni 2021

Månedens høydepunkt: AT JEG HAR FULLFØRT FØRSTEÅRET PÅ MASTERGRADEN I DIAKONI!!! Helt ufattelig, uvirkelig, stort og verdifullt! Og det i tillegg til at jeg har jobbet 50 % som sykepleier på sykehjem (altså en hektisk og tøff arbeidshverdag i denne koronatiden)! Jeg tenkte bare at om jeg kom meg gjennom skoleåret og klarte å bestå eksamenene, så skulle jeg være fornøyd. Så mestret jeg å gjennomføre skoleåret med tre B'er og én C, samt å skaffe meg gode erfaringer og verdifulle opplevelser i lærerike praksisperioder! Det er mye mer enn jeg hadde turt å tro for meg selv!

Månedens nedtur: Å få tilbake leggstrekken fra 2018 (2019?) som har lagt en demper på løpegleden min denne måneden, samt pusteproblematikken jeg har hatt etter et par treningsøkter.

Månedens latterkick: Da Erik fortalte om sine opplevelser som servitør på hotellet han jobbet på da han, Oddo og jeg var ute og spiste på restaurant! Åh, som jeg lo så jeg gråt!

Månedens modigste øyeblikk: Jeg må innrømme jeg følte meg ganske modig på toppen av Vikersundbakken da pusteproblematikken min inntrådte - vel, jeg hadde jo ikke noe valg! Det er jammen ekkelt å kjenne at pusterøret snevrer seg sammen og dermed få følelsen av ikke å puste, og i tillegg være alene. Ikke hjalp det at jeg begynte å stresse og hyperventilere heller. Jeg måtte bare si (les: tenke - jeg hadde ikke overskudd til å si ett ord) til meg selv at 'dette kommer til å gå bra', 'pust dypt ned i magen' og 'fokuser på pusten din, rolig inn og ut'. Dette scenarioet gikk altså over etter 16 minutter, men det er jo nesten hele 1000 sekunder hvor jeg slet med å få puste.

Jeg synes også det er ganske skummelt å sette ord på alle tanker og følelser som foregår inne i meg. Tanker som bare streifer innom, tanker som har til hensikt å markere sitt territorium og tanker som prøver å teste meg ut og se hvor langt de kan nå med sine utsagn. Det har vært en slitsom og tøff reise, det å lytte til tankene, skille dem fra fra hverandre og stå opp for meg selv. Men her er jeg, og jeg står i det. Spørs bare hvor lenge jeg orker det.

Månedens stolteste øyeblikk: At jeg fikk B på begge eksamenene (i emnene sjelesorg og diakonivitenskap II - teologiske perspektiver) dette semesteret! I eksamenen i sjelesorg fikk jeg tilbakemelding om at jeg hadde skrevet en ryddig og god besvarelse med relevant teori og logisk drøfting, men at konklusjonen var for spak. Ut fra karakterbegrunnelsen var det kun konklusjonen som trakk meg fra en A! Jeg visste da jeg leverte at det var en svak konklusjon. Konklusjonen skrev jeg kl. 05 om morgenen etter å ha sittet intensivt helt siden kl. 18 kvelden i forveien for å rekke å levere innen tidsfristen. Men jeg skal ikke klage på B'ene mine! Jeg er jo egentlig alt i alt fornøyd.

Månedens pinligste hendelse: Da jeg skulle sykle til Linnie fra Sørenga. Retningssansen min er lik null, så jeg stolte blindt på Google maps; da Google maps ba meg ta første til høyre, så tok jeg av første til høyre - og det førte til en skikkelig melkerute. Jeg måtte smile og le av min egen orienteringssans der jeg følte jeg syklet meg helt bort på ville veier, hehe. Jeg tillater meg å legge ved et bilde av ruten min her.


Månedens komplimenter:
Jeg synes det er så bra at du kommer hit i dag!

Hun er mye flinkere enn meg.

Takk for i dag og takk for hjelpen. Jeg har kanskje ikke sagt det til deg, men det er så godt å jobbe med deg. Du er dyktig - så dyktig! - og du er flink til å lytte. For da føler jeg meg ikke oversett eller lite verdt.

Jeg har dilla på: Å fylle dagene med meningsfulle aktiviteter.

Månedens mest spilte låt: "Tiny Alien" av Katie Melua. Så stilig melodi! Jeg fikk faktisk mulighet til å spille den inn på Smule sammen med ei annen, du kan høre den HER. Det er den andre damen som begynner sangen, så kommer jeg inn i neste verselinje - og deretter synger vi nesten annenhver linje videre i sangen.

Månedens bilde:
Jeg ble hentet i Asker, og her er mamma, pappa og jeg på vei hjem til gards - da hadde jeg ikke vært på gården siden julen i fjor! Det var helt nydelig å være sammen med mamma og pappa igjen i dagene som jeg fikk tilbrakt hjemme før eksamensperioden slo inn for fullt.

Fortsatt god sommer!
- Bella

Kommentarer

  1. Du har mye å være både stolt og fornøyd med, Bella mi.
    Jeg som står på sidelinjen ser alt du får til.
    <3

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Kom til Jesus!

MUNTLIG EKSAMEN!