Hurra for 17. mai!

For en gledelig dag! Etter å ha jobbet de to siste årene på 17. mai, var gleden stor for å kunne feire nasjonaldagen!

Årets 17. mai-antrekk.

Dagen begynte med en 17. mai-frokost hos Marianne, min kjære venninne fra Kor Major! Hun inviterte inn til selskap, og til stor glede kom også flere kjente Kor Majorer fra tidligere år! Mitt bidrag til frokosten var laksewraps, og de ble tatt godt imot. Jeg syns det var så innmari stas å bli invitert til denne frokosten! At noen tenker at det var hyggelig at jeg deltok! Jeg koste meg masse under frokosten med gode samtaler og deilig mat, og det ble en flott start på dagen!

Deretter var det tid for å ta en tur innom sentrum! Jeg kunne nesten kjenne beina kriblet etter å kjenne på den gledesfylte stemningen som allerede hadde lagt seg over byen. Det har blitt lenge siden jeg har feiret 17. mai, så jeg lengtet etter å ta del i den lykkelige og stolte nasjonalfølelsen. Jeg visste ikke helt hva jeg ville se eller hva jeg måtte gjøre for å komme i stemning selv, så Oddo og jeg bestemte oss for å gå av på Nationaltheatret og ta tiden slik som den kom til oss. Med én gang vi gikk av på Nationaltheatret hørte jeg korpsmusikk, og jeg dro med meg Oddo i retning av musikken. Det var Norges Musikkhøgskole som stod for musikken, og jeg gliste fra øre til øre mens jeg nøt korpsets vakre og melodiøse toner. Selv om vi rakk kun deres siste sang, var det akkurat dette som fikk meg i 17. mai-stemning! Det var fantastisk! Da Oddo så gleden som skinte gjennom meg, sa han at dersom jeg ikke jobber neste 17. mai, måtte vi jo ta oss turen til Huseby hvor Kongens Garde har sin opptreden til neste år. Jeg gleder meg allerede! Ellers spiste jeg en obligatorisk is (selv om jeg ikke fantes sulten), og jeg gikk i tog! Jeg mener, vi gikk jo praktisk talt i tog siden det var mennesker overalt, og med flagget veivende i hånden kom jeg i den stemningen likevel! Til tross for at vi bare var i sentrum i én time, fikk jeg det jeg ønsket. Jeg fikk fylt meg med den barnlige og stemningsfylte gleden som 17. mai bringer på. 

Vi gikk fra Nationaltheatret til Jernbanetorget hvor vi tok bussen videre til mormors sykehjem. Der hadde allerede onkel, to tanter, mamma, pappa, Linnie, Stig og mormor installert seg i spisesalen i første etasje. Mormor så lykkelig ut, og hun smilte og lo over det som ble sagt i ettermiddagens mange samtaler. Jeg koste meg masse. I løpet av samlingen kom onkel T med en quiz hvor jeg var den eneste som mestret å svare riktig, hurra! Til premie fikk jeg en pizza-date med ham! Kjære onkel T, det skal vi få til, og det gleder jeg meg til!

Deretter tok tante, mamma, pappa, Oddo og jeg en tur til Egon på Ullevål og spiste nok en middag (jeg tror vi alle var så mette at det nesten var et under at vi fikk i oss noe, hehe). Til slutt kjørte vi tante hjem (og møtte overraskende nok på Magnus som hele bilen og jeg vinket febrilsk til fra bilvinduet - må ha sett helt patetisk ut, hehe) før Oddo og jeg ble med mamma og pappa hjem til gards. Dagen endte i et slag kortspill ute på terrassen for første gang i år, og jeg kom seirende ut av runden. For en herlig 17. mai-feiring! Tusen takk for en nydelig og flott dag!

Vel hjemme til gards; Grorudpalmen er ute av håret, sminken er av,
jeg har kommet i behagelige klær og blitt gjenforent med Bløten.

- Bella.

Kommentarer

  1. Fint å høre at hele dagen ble så bra, Anabel! Jeg koste meg også under frokosten, tusen takk for at du bidro til en flott start på dagen :-)

    SvarSlett
  2. Åh, så hyggelig å høre fra deg, kjære Marianne! Takk for denne nydelige dagen, det var virkelig en ære og glede å kunne feire 17. mai sammen med deg og dere! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!