Fantastisk konsert med Simple Plan!

Så sent som mandag kveld fikk jeg tekstmelding fra tvillingen som spurte om jeg var gira på konsert tirsdagen etter. Simple Plan, bandet jeg hørte en del på i tenårene og hvor flere av låtene har blitt satt på spillelisten jeg hører på når jeg trener, skulle til Oslo for å holde en konsert på Rockefeller. Den forutsigbare og rolige Bella hadde aldri trodd hun skulle si ja til dette! Men den eventyrlystne og spontane gløden blusset opp inne i meg, og på tirsdag formiddag ble vi enige om å slå til! Det var jo også en flott mulighet til å få Linnie på besøk, slik at jeg kunne vise henne mitt Oslo!

Simple Plan!

Linnie skulle komme med toget like før kl. 18 på Nationaltheatret, og jeg skulle møte henne der. Til tross for nok et signalfeil på sporet, gikk ikke t-banen, og jeg måtte løpe to t-banestopp nedover og slenge meg på en annen t-bane derfra. Man får virkelig ikke noe mer trening enn man lager selv, haha! Jeg kom litt forsinket, men overraskende gikk det fort å løpe. Det er jammen deilig å merke utbytte fra utholdenhetsøktene mine! Linnie stod klar og ventet på Nationaltheatret, og derfra var det en smal sak å gå hjem igjen.

Vel hjemme gikk vi i gang med sminking og finne antrekk til kveldens begivenheter. Linnie hadde funnet inspirasjon til rocket klesstil på nett, og hun hjalp meg å finne antrekket mitt. Sminke måtte også til, og jeg kjørte full pakke! Jammen meg er jeg ikke vant til å ha på så mye sminke, hehe, men jeg ble faktisk fornøyd med resultatet! Til og med Linnie sa at hun oppriktig syntes jeg så stilig ut!! Tiden gikk fort, og plutselig var det på tide å skynde seg ut av hybelen for å finne Rockefeller!

Kveldens outfit!

Linnie!

Vi kom oss etter hvert til Rockefeller etter hjelp både av Oddo og Google Maps, hehe. Åh, hvor fantastisk det var å være sammen med Linnie igjen! Herlighet, vi lo oss hele veien frem til Rockefeller!! Åh, nå sitter jeg og smiler og ler for meg selv bare ved å tenke tilbake på denne t-baneturen! Det var rett og slett fantastisk! Til at vi er tvillinger og så nære søstre som vi er, gjør vi altfor lite sammen bare oss to. Nå som vi endelig bor nærmere hverandre, håper jeg dette er starten på flere tvillingturer vi skal ha!

Rockefeller!

Da vi omsider kom oss inn, fant vi oss litt drikke - vann var gratis, så det var jo veldig greit for min del! Som Oddo fortalte kom vi nærme scenen, og det var ikke mange meterne vi ville stå unna artistene! Linnie og jeg var i fyr og flamme - om ikke lenge ville vi se tenåringssidolene våre! Utrolig! Konserten startet med oppvarmingsbandet "The Bottom Line" fra England. De var skikkelig flinke, og de fikk virkelig opp stemningen blant publikum! Til min og Linnies store fortvilelse fikk vi en menneskelig sjiraff foran oss, men vi gjorde vårt beste for heller å komme oss ved siden av ham. Plutselig fant vokalisten ut at han skulle stagedive, og jeg stod akkurat der hvor han skulle gjøre det. Publikumsflokken trakk seg nærmere hverandre, klare for å ta ham imot. Jeg var kjempenervøs, og den 50 år gamle benbygningen i meg lurte på om håndleddene mine ville klare dette. Det gikk heldigvis veldig bra, og det var gøy å få være med på dette også! 

1. oppvarmingsband - det var han i hvit t-skjorte som stagedivet!

Etter en storslagen prestasjon av "The Bottom Line", var publikum elleville og klare for Simple Plan! Men da var det klart for oppvarmingsband nummer 2. Ikke nok med at det var en nedtur i seg selv, var låtene like dårlige som sangstemmene deres. Det virket som om publikumsmengden mistet helt piffen. Klokken nærmet seg 22, jeg skulle stå opp 6:00 dagen etter for å møte en ny dag i praksis, og Simple Plan var enda ikke på scenen. Oppvarmingsband nummer to hjalp heller ikke for å lette på stemningen. Det var til og med én gang jeg tenkte: "var dette virkelig verdt det?"

Snart tid for Simple Plan!

Etter 40 seige minutter rigget oppvarmingsbandet omsider ned, og endelig - ENDELIG! - inntok Simple Plan scenen! Jeg merket hvordan jeg helt automatisk smilte fra øre til øre da jeg så vokalisten entre scenen! Helt uvirkelig!! Helt magisk! Var det virkelig mulig at her stod de rett foran meg i levende forstand!? Jeg ble så lykkelig! De sang naturligvis noen sanger jeg ikke hadde hørt - jeg kan jo omtrent bare sangene de lagde for omtrent 10 år siden. Likevel sang de overraskende mange jeg også kunne, og jeg sang med fra full hals og så surt som bare det mens jeg hoppet og digget musikken! Det var helt fantastisk, for en stemning de lagde! Første sang ut som jeg kunne, var "I'd do anything". Videre sang de blant annet "Take my hand", "Welcome to my life", "Crazy", "I'm just a kid", "Shut up" og "Summer Paradise" som jeg også kunne. Opplevelsen jeg fikk på denne konserten kan vanskelig sammenliknes med noe jeg har opplevd på lenge! Jeg hadde det så utrolig bra! Midt i konserten kom vokalisten, Pierre Bouvier, ned blant publikum, og jeg fikk faktisk håndkontakt med ham!! Haha, det høres sikkert skikkelig teit ut, men det var et stort øyeblikk!

FANTASTISK!

Pierre Bouvier!

Rundt midnatt var konserten over. Vi kjøpte Simple Plan-armbånd som et håndfast minne fra denne magiske kvelden. Vi ville jo ikke gå i minus fra denne kvelden, hehe (intern)! Veien hjem var vi begge i ekstase! Det var så godt å snakke med Linnie og reflektere med henne om kveldens opplevelser! Både hun og jeg var så ufattelig glade for at vi ble med, og at det var nettopp vi to som dro sammen! Dette var en fantastisk, kul og nostalgisk opplevelse som jeg skal lagre i minnet mitt for alltid!

Strålende fornøyd etter kveldens konsert!!

- Bella.

Kommentarer

  1. Kvelden var helt fantastisk!! :D <3 Det er ingen andre jeg kunne dratt med og fått den samme opplevelsen, Bella. Takk for at du ville bli med, det var helt magisk!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Selv takk, det var en helt fantastisk opplevelse! <3

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!