Romjulstid.

Halvsøvnig reiste jeg meg fra sofaen. Jeg tittet bort på klokken. Den viste 01:08. Det var helt mørkt ute, og jeg så ikke lenger enn til verandaens gelender og den tynne stripen med snø som var lå som et teppe over gelenderet. Jeg skrudde av tv'en etter å ha sett en (jeg vil si) alternativ julefilm, og satte meg bort i lenestolen sammen med Simba, et av mine fine kjæledyr. Det tar alltid litt tid før kattene blir trygge på en Oslostudent som bare er hjemom i ferier og noen helger nå og da, men nå lå han stille og malte mens jeg klappet ham. Så satt jeg der en liten stund mens jeg lot blikket vandre videre rundt i stuen. Det var svakt belyst, men det ga et behagelig preg til rommet. Juletreet står på sin faste plass som i fjor, og er staselig pyntet opp i alle julens farger. Selv om klokken er mange, er jeg fylt med en indre ro. Jammen er det deilig å være hjemme hos foreldrene mine igjen.

Jeg tenkte ikke jeg skulle ta en lang oppdatering over alt som har skjedd denne julen, men den har vært fylt av flere hyggelige selskaper med nære og kjære mennesker, samt med flotte mennesker jeg forhåpentligvis kommer til å bli bedre kjent med i årene som venter.

Til sist legger jeg ved noen bilder fra julen hittil.

Frokost den 24. desember. Her sammen med mamma.

Klar for å dra på gudstjeneste sammen med pappa på julaften.

Siden opplastningen tok drøyt lang tid, prioriterer jeg sengen fremfor å vente på bildene. Gledelig jul til dere alle!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!