Oppsummering mai 2020

Månedens høydepunkt: Som jeg har vært tydelig på i tidligere innlegg, så er jeg veldig restriktiv i levesettet mitt. Men i det siste har jeg tillatt meg selv å gå turer ute, og om beina er gode pleier jeg å gå gjennom Frognerparken til og fra jobb. Siden det begynner å fylle seg rimelig opp på kollektive transportmidler i rush-tiden, så slipper jeg iallfall den folkemengden. Og med solen og varmen som finner sin rette plass her i Oslo, er det utrolig deilig å kjenne sommeren på kroppen min!

Såå deilig å kunne gå ute i shorts og sommerklær igjen! Og se, jeg har på meg en hjemmestrikket og nydelig genser som mamma lagde til meg i bursdagsgave!! Den kommer virkelig til å bli mye brukt i sommer!

En sminkefri Bella har fått sommerglød!

Månedens nedtur: Likevel har jeg ennå ikke møtt venner, jeg går fortsatt ikke på butikken, og jeg har heller ikke dratt på kristelige arrangementer i menigheten min som så vidt har begynt å åpne opp igjen. Jeg forstår om mange syns jeg er litt vel restriktiv med livet mitt, men jeg har kjent på å ha COVID-19 innenfor sykehjemmets vegger og hvor tungt det er. Da vil jeg heller gjøre det jeg kan for å minske risikoen for et nytt utbrudd på sykehjemmet. Selv om jeg har bestemt meg og at jeg er motivert for dette, merker jeg jo at det er kjipt å ikke være med på det gøyale som skjer rundt omkring.

Selv om koret fikk muligheten til å være med på salmekveld i kirken, ble jeg heller med hjemmefra. Det var noe problemer med nettverket, så det hakket seriøst hvert 5. sekund - om ikke oftere! - gjennom hele salmekvelden. Det var selvfølgelig irriterende da vi sang, men jeg syns likevel det var verdt det.

Månedens ord: "Take the first step i faith. You don't need to see the whole staircase, just take the first step." Dette sitatet har betydd mye for meg helt siden jeg fant det for første gang i Larvik i 2018.

Månedens modigste øyeblikk: Da jeg takket ja til å gjøre noe mer med livet mitt. Noe som jeg tror både vil hjelpe meg i min fysiske hverdag, men også noe som jeg vil trives i og som passer for meg. Det er utrolig skummelt, og tiden som venter kommer til å bli skikkelig tøft. Men jeg lever i troen på at jeg skal få det til og at jeg skal få det bedre med meg selv.

Månedens stolteste øyeblikk: Jeg fikk i oppdrag av Eirik, presten i menigheten min, å lage en hilsen til 17. mai-videoen menigheten ville lage. Siden jeg skulle jobbe på 17. mai, tenkte jeg at jeg kunne jo lage videoen fra jobb. Jeg hadde sett for meg at jeg ville få med meg én til to høflige få som ville være med meg, men så viste det seg at hele sju flotte kolleger ville være med meg! Én påtok seg til og med ansvaret for å stille opp alle sammen bak meg! Det var helt rørende. Da ble jeg jammen meg stolt av det inkluderende samholdet vi har blant mine flotte kolleger!

Ellers er jeg også stolt av alt både jeg og alle mine kolleger gjør på jobb! Hvordan vi står på for våre eldre for at de skal få en verdifull hverdag og gjennom denne tiden med COVID-19.

Bildet taler for seg! Det var utfordrende, spesielt å få tid til dem i denne hektiske og krevende Korona-perioden - men absolutt spennende å oppleve dette også!

Hipp hurra for 17. mai! Jeg fikk ansvaret for å heise flagget klokken 8 om morgenen! Dette må ha vært den mest hektiske 17. mai-dagvakten jeg har hatt - og jeg har nesten jobbet hver 17. mai siden jeg ble ferdigutdannet! - men jammen meg var den også verdifull i viten om at vi lagde en god og minnerik dag for de eldre.

Jeg har dilla på: Å spille Mario Kart 8! Herlighet, jeg har blitt helt hektet! Det er så innmari gøy - og spesielt når jeg føler mestring! Da jeg fant ut at jeg får et stempel av karakteren min når jeg får 1. plass i en cup, tok jeg utfordringen! Jeg har ikke fått stempelet av alle karakterene enda, men jeg har likevel klart 1. plass med både de letteste og tyngste karakterene i spillet!

Stolt!

Det er ekstra vanskelig å spille mot mennesker fra andre deler av verdenen (hittil oftest amerikanere og tyskere) enn kun roboter. Likevel klarte jeg å komme på 1. plass av totalt ca. 10 motspillere! Hurraa, det var stas!

Månedens mest spilte låt: "This is the love I'm frightened of" av Katie Melua. Kanskje ikke månedens mest spilte låt, men definitivt den mest spilte låten de siste dagene!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!