Bellas kreative hjørne!

God søndag i heimen! - for det er der du oppholder deg, ikke sant?

Nå har jeg akkurat "vært" på gudstjeneste i Åmot Kirke med gode Runar som prest. Runar nevnte som det eneste gode som kom ut av denne Corona-tiden, var at folk ble mer påpasselige på håndhygiene og hygiene generelt. Men jeg kan også nevne at jeg syns det var fint at jeg nå fikk jo med meg en gudstjeneste fra mitt barndomssted, selv om jeg er bosatt i Oslo. Det er jo koselig!

Ja, for dagene mine blir bare oppholdt hjemme og innendørs - med mindre jeg må på jobb selvfølgelig. Jeg har ikke fått brakkesyken enda, jeg er en hjemmekjær person. Likevel kjenner jeg hvor nyttig det er å tilpasse meg et liv som kun er inne i leiligheten. I går fikk jeg testet ut mine kreative ferdigheter, og jeg må ærlig talt innrømme at jeg er stolt over hva jeg fikk til!

Treningsbingo!
Trening har jeg utelatt nå de siste ukene på grunn av kneproblematikk, mangel på treningssenter og motivasjonstap på grunn av begge deler. For å få opp igjen motivasjonen, skjønte jeg at jeg måtte sprite opp treningen. Jeg husket at Linnie hadde invitert meg til å være med på en treningsbingo en gang, og jeg ble inspirert av dette. Derfor satte jeg meg ned med penn, papir, saks og teip (og malepensel, gitt) og lot kreativiteten fare i vei mens jeg mekket sammen min første treningsbingo!

Treningsbingoen min!

Herlighet, hvor fornøyd jeg var med bingoen!! På venstreside ser du bingobrettet og på høyreside ser du spinnhjulet. For hver runde måtte jeg spinne den to ganger: først for å finne bokstav, deretter for å finne tall. Da jeg hadde funnet bingotallet, f. eks A2, måtte jeg utføre "sideplanken venstreside 1 min" før jeg kunne krysse av den ruten på bingobrettet. Om jeg fikk samme bingotall flere ganger, måtte jeg likevel utføre øvelsen en gang til. Jeg husker jeg fikk C2 (10 dips) to ganger etter hverandre, deretter planken 1 min (D2) før jeg fikk 10 strake push ups (B2), og gjett om jeg var gåen i armene etter det, haha! Det tok ca. 15 min for å få bingo, så jeg utførte 3 sett i går. Oddo ble med på siste sett, og det var gøy med en treningspartner! Jeg regner med at dette ikke er siste gangen jeg prøver meg på denne bingoen!

Terningsspillet 10 000 med familien!
Jeg har hatt god kontakt med hele familien i løpet av denne tiden, og det syns jeg er veldig fint. I går fant vi ut at et spill vi kan gjøre sammen hver for oss, er terningsspillet 10 000 som vi pleier å spille ute på terrassen på gården hver sommer. Det eneste vi trenger, er seks terninger og papir til å skrive ned summene til hver enkelt. Jeg lette leiligheten rundt i alle brettspill vi hadde, og fant fire terninger. Jeg manglet derfor to terninger. Istedenfor at det ble en hindring for meg, ble det en utfordring jeg gledet meg til å løse!

Jeg har laget meg terninger!

Og slik ble resultatet av terningene!

Er det i Donaldblader som jeg leste i for 15-20 år siden om det å lage terninger selv? Jeg lagde iallfall skissene uten noe problem! Da klokken var slagen 21, så koblet vi oss opp til videosamtale hele familien, og med hver våre seks terninger, fikk vi spilt en god runde på en time. Pappa vant overlegent mens jeg tapte så det suste, hehe. Jeg kom meg vel på arket da pappa hadde fått over 7000 poeng. Men gøy var det, og så flott at vi fikk det til å funke!

Familien samlet for en runde 10 000!

- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!