Nattens dramatiske hendelse i poesi.

Hei og hopp
Humøret er på topp!
For i dag begynner Kor Major-øvelsene opp!

Men nå vil jeg skrive om søndagen som gikk
Jeg vil skrive om opplevelsene som jeg fikk.
Det begynte med natten, etter filmkveld i det sene
Oddo hadde lagt seg, jeg måtte se den alene
Men etter hvert kom han til meg, han fikk ikke sove
Sengen var for ensom, så han satt med meg i vår stove.

Da filmen var ferdig, var klokken blitt to.
Jeg fikk kraftige smerter, jeg trodde jeg måtte på do.
Men det hjalp meg ikke, smertene gikk ikke bort.
En paracet jeg tok, for å få smertene vekk fort.
Jeg la meg i sengen med Oddo ved min side
Lite visste jeg da at denne natten skulle jeg lide

Smertene tiltok, jeg hadde det så ille
Verken forsterstilling eller varmepute ga effekten jeg ville.
De voldsomme smertene eksploderte og nådde toppen
Jeg fikk vondt for å puste og å slappe av i kroppen
Minuttene passerte, jeg klynket og jeg gråt.
Hvorfor skjedde dette meg? Var det noe jeg åt?
Kanskje det hjalp å gå på do en gang til
Jeg tenkte jeg måtte prøve, jeg var jo ellers rådvill,

Da kom problemet, hvordan skulle jeg dit komme?
Smertene nådde nye topper, var tiden min omme?
Med Oddos hjelp fikk jeg krøket meg bort i alt styr og stell
Men i all fortvilelse hjalp det ikke, var turen forgjeves likevel?
Tilbake i seng fant jeg min stilling og pute
Men nå var likevel håpet mitt ute.

Oddo sovnet etter hvert, det er jeg glad for at han gjorde
Å holde ham våken slik som dette var for meg helt på jordet!
Jeg prøvde å være stille som jeg klarte
Selv om smertene tok tak og de varte og varte
Til slutt fant jeg ut at alt jeg prøvde hjalp meg ikke
Nye metoder måtte prøves for å få smertene til å stikke.

Å ligge på ryggen måtte jeg prøve
det virket ulogisk, men jeg måtte det utøve.
Til min store begeistring begynte smertene å gå ned
Og jeg falt i en søvn da få smerter fant sted.
Neste morgen våknet jeg uten å ha det ille
Og dagen kunne formes slik som akkurat jeg ville!
For å krydre innlegget legges bilder av søndagsturen vi gikk
For å vise at vi tross alt en fin dag fikk. ;-)

Oddo og meg i idylliske omgivelser.

Vakker natur ikke langt fra hvor vi bor!

God uke til dere alle!
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!