2/3 eksamener gjennomført!

Øyeblikksbilde.

Da var jeg endelig ferdig med den andre eksamenen - den i medisinske emner! Fy flate, hvor utrolig deilig det er! Jeg beklager dårlig eksamensoppdateringer den siste tiden, men jeg har virkelig ikke hatt tid! Med eksamensjobbing fra jeg går ut av døren hjemmefra til jeg kommer sliten og svimmel (for sykdommen som kom snikende inn på meg måtte jeg bare la være å gi oppmerksomhet!) tilbake igjen på kvelden, blir det ikke mye tid til blogging. Jeg har vært gjennomsnittlig over 12 timer på skolen de siste dagene! Men til tross for sykdomsfølelsen var jeg jammen flink til å jobbe på. Det var forresten både Fernanda og jeg - vi var jo rene sykestua, haha!

Jeg kunne merke hendene dirret da jeg fant en pult ganske langt foran i eksamensrommet. Jeg syns alltid det er litt betryggende å ha noen jeg kjenner i nærheten av meg, og til min store glede var det heldigvis to studenter som jeg følte ga meg en god og mental trygghet som satt rundt meg. Jeg satte meg ned tittet bort på vaktene og merket jeg kjente igjen den ene eldre damen som en tidligere eksamensvakt. Mens jeg rigget meg til på skrivepulten min, hørte jeg hvordan medstudenter summet og småpratet sammen, og jeg kjente jeg ble sliten av å høre på det. "Storartet; hodepine allerede før eksamenen har startet", husker jeg at jeg tenkte, men jeg prøvde å fokusere på meg selv. Som min egen lille rutine før eksamen, lukket jeg meg inn i min egen lille verden hvor jeg stengte det svake støyet utenfor og lot meg prate fint til meg selv. Dette kan du, Anabel. Du har jobbet hardt og iherdig de siste dagene. Du kan mye. Hodet messet gode ord til meg selv, og det var akkurat det jeg kjente jeg trengte før den intense eksamenen på kun tre timer begynte. Jeg rakk også å be en liten bønn til Gud og ønske Åsne 'lykke til' før eksamenen ble lagt ned på pulten foran meg.

Etter eksamenen spiste jeg en god lunsj sammen med to gode fra klassen. Det var så hyggelig! Deretter fikk jeg meg endelig til å rydde, støvsuge og vaske hybelrommet mitt, samtidig som jeg fikk satt på klesvask og sengetøysvask. Nå håper jeg derfor at rommet mitt har kvittet seg med bakteriene jeg har spredt rundt meg her i rommet, og at jeg kan bli helt frisk igjen så fort som mulig! I kveld skal jeg besøke Oda, og sammen skal vi lage pizza! Det skal bli helt nydelig å være sammen med henne igjen, det går så lang tid mellom hver gang vi sees nå!

Fortalte jeg forresten at jeg bestod eksamenen i medikamentregning?? Hurra, dette var gøy! Det er viktig å gi meg selv et klapp på skulderen når ting går bra! Og det gjør det som oftest alltid. Hvis ikke, går det over!

Fred ut!
- Bella.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

Mammas 60-årdag!