Tidsfordriv i hjemmet

Selv om Norge nå har åpnet for barnehage og skoler, så holder jeg meg fortsatt innendørs og får tiden til å gå her hjemme. På den tiden hvor jeg ikke er på jobb - og hvor jeg har overskudd til ikke bare å ligge som en slakt på sofaen - er det godt å bruke tiden på noe jeg liker å gjøre. Her om dagen fant jeg frem tegneblokken min, og fant ut at det var to år siden sist jeg tegnet i blokken! Da var det jammen på tide å finne frem tegneblyanten min igjen!

Jeg liker best å tegne landskap og natur, så jeg satte meg ut på terrassen og tegnet utsikten derfra. Det ble ikke veldig mye natur, men heller mer asfalt og trafikk. Jeg begynte å tegne broen, og jeg ble så misfornøyd at jeg la vekk blokken i ca. en halvtime. Men så tenkte jeg at det var dumt å ha noe halvferdig, og at dette ville gjøre det enda vanskeligere å begynne å tegne igjen hvis jeg ga opp nå. Jeg fant frem blokken igjen og tegnet videre, og fikk iallfall kommet frem til et helt greit resultat. Jeg syntes tegningen skapte en slags opplevelse av støy og uro - noe som ofte en by gir - og jeg ble fornøyd til at dette var første tegning siden mai 2018.

"Bybildet"

I går hentet vi opp sommerklærne igjen, og fargerike og blomstrete kjoler og skjørt fikk krydret opp klesskapet mitt igjen. Nå som dagene ofte går med i jobb, og at jeg ellers holder meg hjemme og innendørs, så har jeg ikke tenkt så mye på hvordan utseendet mitt. På jobb setter jeg bare håret opp i en hestehale og tar på meg det første jeg finner i klesskapet. Med sommerklærne til syne, ga det meg en motivasjon til å ville pynte meg litt igjen! Jeg tok på meg en kjole og staset meg opp, og plutselig følte jeg meg ganske så sommerlig og fin!

Lenge siden sist, min blomstrete kjole!

Jeg har ofte håret bak i strikk på grunn av jobb, men denne gangen lot jeg håret være utslått. Det blir litt vilt og veldig bredt, men her syns jeg da det egentlig ble litt kult.

Klokken er nøyaktig 12 nå, så jeg får komme i gang med dagen! Det blir vel litt Mario Kart, hjemmetrening og kveldsgudstjeneste (GUV), så tiden kommer nok til å gå i godt tempo i dag!

God søndag!
- Bella.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

Filmstjerne for én dag!

MUNTLIG EKSAMEN!