Dugnadsarbeid i Maridalen!

Gosh, nå er jeg sliten! Etter å ha vært med på dugnad hos slektninger som skulle rive ytterpanelet på en av husveggene, fikk jeg virkelig stått på! Men gøy var det - utrolig gøy! Hvor godt det var å få brukt kroppen sin!

I dag lærte jeg å fjerne bord - det er flere teknikker som må utøves her! Til å være vant til å ha "myke og sarte" hender i arbeid og omsorg til pasienter, merket jeg fort at jeg måtte være røffere i håndbruken som snekker! Haha, som jeg rev og røsket i plankene som var både spikret og skrudd godt sammen! Pappa lærte meg hvordan bruke hammer og kubein for å fjerne bordene, samt hvordan fjerne skruer som til og med ikke drillen klarte. Utrolig spennende! Jeg brukte drillen og føk opp og ned av gardintrappen med både hammeren og kubeinet. Jeg hjalp også til med å bære bordplankene ned bak huset og ta ut spikrene fra dem. Det var en gang onkelen min ba meg om å hente opp igjen ett av bordene og skru den fast i verandaen slik at stigen ikke føk bakover. Ikke store oppgaven, men jammen meg fikk jeg en stor mestringsfølelse da jeg klarte oppgaven! Jeg hentet opp bordet og brukte drillen til å sette skruene fast i bordet. Utrolig gøy!

Jobber og står på!

Vi holdt på i mange timer, og solen skinte på. Alle (de aller fleste, hehe..) hadde hver sine arbeidsoppgaver, og mens noen fjernet bord, beiset andre bordene som vi hadde fjernet fra husveggen. Drikke og mat for at arbeiderne i solveggen klarte å holde på, var minst en like viktig arbeidsoppgave, og det var godt å kjenne drikken fylle seg i en tørst munn.

Da arbeidet var ferdig, tok min gode kusine Linn og jeg en tur ned i Movatn for årets første lille dukkert. Åh, hvor deilig det var!! Vel, den første terskelen for å få vann på kroppen er jo alltid litt seig, men vi begge syntes vannet var deilig da vi først kom uti! For meg er det alltid en slags utfordring for å ta det første stupet hver badeøkt, men jeg vil beskrive den som en god utfordring. Forrige gang tok det flere minutter, men denne gangen gjorde jeg det i løpet av få sekunder. Jeg fikk stupt to ganger før vi beveget oss hjemover og klare for grilling.

Da vi kom tilbake igjen var middagen servert og det var godt å få i seg ordentlig mat etter arbeidet. Vi ble sittende og prate og kose oss resten av kvelden før vi dro hjemover igjen. Jeg er fornøyd med dagens innsats - noe som det virket som om flere var! Nå merker jeg at jeg er trøtt og sliten etter dagens ivrige innsats, men heldigvis er ikke veien bort til senga lang, hehe. Håper lørdagen deres også har vært god!

- Bella.

Kommentarer

  1. Du har så mange fine innlegg for tiden! :) fine bilder er det og!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Sound The Bugle

Tid for Oslo-rebus!

MUNTLIG EKSAMEN!

Filmstjerne for én dag!