Kvalitetstid med Linnie!
I går var jeg i bursdagsselskap til Julia, ei god venninne av meg! Det begynte med en hyggelig samling hjemme hos Julia før vi stakk ut på byen. Jeg er sjelden ute på natten, men i natt var jeg plutselig å finne på London Pub! Så mange mennesker, høy musikk og stemning! Siden det er såpass lenge mellom hver gang jeg er på byen, tenker jeg det alltid er spennende når jeg først tar meg turen - men så får jeg bare bekreftet gang på gang at dette ikke er noe for meg. Ikke kan jeg si at jeg har vokst det fra meg heller, for det har aldri vært noe for meg. Jaja, det var jo iallfall ikke strippeklubb denne gangen, haha. Men bursdagsselskapet var utrolig hyggelig, og det var så fint å kunne være med på å gi en velfortjent feiring av Julia, for hun er et så utrolig nydelig menneske!

Antrekk på bursdagsfeiringen til Julia.
Uansett, siden jeg ikke fikk lagt meg før nærmere kl. 3 (jeg kom hjem litt tidligere enn kl. 03, men etter en hektisk dag trengte jeg å finne hvilepuls før jeg klarte å finne ro nok til å legge meg), kjente jeg at jeg måtte prioritere søvn. Da klokken var like før kl. 11, hørte jeg en svak ringeklokke. Siden den var såpass svak, antok jeg at det var naboen som fikk besøk. Etter noen sekunder hørte jeg at det ringte på døren min! Jeg spratt opp av sengen og tittet i kikkhullet til utgangsdøren, og da så jeg rett på Linnie!! Hun hadde lyst til å hjelpe meg med å rydde leiligheten min før vi hadde planlagt å være hos henne! For en hyggelig overraskelse! Med leilighetsrydding og tvillingprat gikk tiden lett og ledig før vi bega oss på veien til Linnie.

See, så hyggelig formiddagsbesøk jeg fikk i dag!
Jeg valgte å ta med sykkelen, for det er så mye raskere å sykle enn å ta kollektivt mellom oss. Siden Linnie hadde løpt til meg, ble det til at Linnie tok sykkelen mens jeg løp ved siden av. Med en deilig sol som ikke var for varm ble det helt idyllisk med denne løpeturen - til og med monsterbakken gikk fint! På veien møtte vi tilfeldigvis Maureen, min kjære ekskollega fra Madserudhjemmet! For et kjærkomment og hyggelig gjensyn, hun er så god! Jeg fikk vite at både Jonas og Aslak fortsatt jobber der som leger, noe jeg har lurt litt på og var takknemlig for å vite. De er dyktige (spesielt Aslak som jeg jobbet lengst og tettest med da jeg var sykepleier), og det var alltid trygt og fint å jobbe sammen med dem. Maureen og jeg rakk ikke lange samtalen før bussen hennes kom, og jeg ba henne hilse alle kjente på Madserudhjemmet på hennes kveldsvakt der før jeg løp videre med Linnie syklende ved siden av.
Vel fremme hos Linnie planla vi sommerferien. Vi skal for aller første gang på en tvilling-ferie! Vi drar til Nice i Frankrike, både for at Linnie skal få snakket autentisk fransk med fransktalende mennesker, men også for å få litt syden-stemning. Deretter fikk vi også planlagt en annen tur med familien hvor reisen går til Gol. Det blir fint med litt kvalitetstid med familien, og jeg merker jeg har mye å glede meg til denne sommerferien som venter om et par uker!
Deretter stakk vi ut for å ligge litt i solen. Vi fant oss Linnies faste plass og rigget oss til der. Da vinden begynte å gjøre oss kalde, stakk vi hjem til Linnie igjen for å lage litt middag. Ingen av oss var særlig sultne, til tross for at vi ikke hadde spist så mye mer enn en yoghurt (jeg har merket at på varme dager mister jeg helt appetitten). Vi valgte derfor å lage en salat, og den var deilig!

Når sulten ikke er på topp, er det alltid forfriskende med en salat!
Deretter så vi på Disney-filmen "Sverdet i stenen" (som jeg bare fikk bekreftet nok en gang at er en veldig merkelig film) før jeg syklet hjem igjen på kvelden. Det har vært så fint og oppbyggelig å være sammen med Linnie hele dagen! I løpet av de siste ukene har det ofte blitt kun telefonsamtaler gjennom ukene, eller kanskje et kort besøk på kveldstid etter jobb, siden vi begge har vært travle på hver våre kanter. Men i dag fikk vi ha hele dagen sammen! Det var etterlengtet og savnet. For en utrolig fin dag å ta med meg i minnebanken.
Ønsker dere en god uke som venter!
- Bella

Kommentarer
Legg inn en kommentar